به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، اسدالله عباسی در رشت با اشاره به گران بودن هزینه سفر در کشور اظهار کرد: گران بودن هزینه سفر در کشور و عدم تخصیص یارانه سفر موجب کاهش سفر در کشور شده است.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم گردشگری در استان گیلان افزود: استان گیلان از تنوع زیستی، گردشگری و مهان نوازی بسیار مطلوبی برخوردار است اما درزمینه گردشگری استقبالی متناسب با ظرفیت ها را شاهد نبوده ایم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتراک بسیاری از فاکتورها در ظرفیت گردشگری استان های شمالی گفت: بااینکه میزان ورود گردشگر به استان گیلان متناسب با ظرفیت ها نبوده اما گردشگران از استان مازندران استقبال بسیار بهتری داشته اند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل عدم استقبال گردشگران از گیلان را فقدان زیرساخت های مناسب دانست و افزود: کمبود و بعضاً فقدان زیرساخت های حوزه حمل ونقل به ویژه در بخش ریلی، هوایی و زمینی در گیلان منجر شد تا گیلان نتواند در حوزه گردشگری خوب بدرخشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بابیان اینکه زمینه گردشگری به صورت کامل در گیلان فراهم نیست گفت: نقطه ضعف هایی در بخش گردشگری استان گیلان وجود دارد که انتظار داریم به صورت تخصصی و به موقع از سوی مسئولان حل شود.

عباسی با اشاره به ظرفیت عظیم گردشگری در توسعه کسب وکار گفت: لازم هست موانع موجود در مسیر گردشگری به صورت تخصصی حل شود تا به کسب وکار و رونق اقتصادی منطقه آسیبی وارد نشود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان