به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محسن کوهکن امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در لنجان با اشاره به ضرورت حفظ ارزش پول ملی در کشور اظهار کرد: اولین نهادی که نسبت به نوسانات قیمت ارز واکنش نشان داد، مجلس شورای اسلامی بود.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت های موضوع برای اولین بار تصمیم گرفته شد که جلسه بررسی نوسانات ارز را به صورت علنی برگزار شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت تقریباً مقتدرانه در خصوص حل مشکل نوسانات ارزی ورود پیدا کرد، البته با قیمت گذاری 4 هزار و 200 تومان بر روی دلار دو بحث عمده وجود دارد، چراکه دولت در قانون بودجه مقدار دلار را سه هزار و 800 تومان ارزیابی کرده است.

کوهکن متذکر شد: بنده فکر می کنم که این قیمت 4 هزار و 200 تومان با یک تعامل با واردکنندگان و صادرکنندگان و افرادی دیگری که به نوعی فعالیتشان به قیمت دلار گره خورده است، صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه دولت همان گونه که پیش از این عنوان کرده بود، باید با مبادلات غیرقانونی برخورد کند، تصریح کرد: دولت باید به تقاضاهای صادق ارز پاسخ بدهد و با مبادلات غیرقانونی و غیرضروری به جد برخورد کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان اینکه دولت باید با انجام فرآیندهایی، قیمت دلار را کنترل کند، خاطرنشان کرد: ردپاهای حساب شده ای برای خرید ارز که  از بیرون کشور هدایت شده است، به چشم می خورد که همین موضوع سبب ایجاد تقاضای کاذب در بازار شده است.

کوهکن با تأکید بر نظارت مستمر و برخورد مقتدرانه برای ثبات نرخ ارز در کشور، تشریح کرد: دولت نباید برای وارد کردن کالاهای غیرضروری مثل شکلات و عروسک ارز در اختیار افراد قرار دهد و با دقت بر بازار عرضه و تقاضا نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : ارز

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان