به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون در ارتباط با وضعیت بیمارى خود به خبرنگار باشگاه خبرنگاران پویا، گفت: خوشبختانه اوضاع جسمانى بنده خوب است و هیچ مشکلى ندارم، اما اصلى ترین مشکل امروز من و بسیارى از همکارانم بیکارى و عدم امنیت شغلى است که متاسفانه مدیران متولى امر به آن بى توجه هستند.

وى افزود: اکثریت هنرمندان این روزها با بیکارى دست و پنجه نرم مى کنند و تنها عده خاصى سرکار هستند که البته شاید در سایرمشاغل هم این ضعف و خلاء وجود داشته باشد ولى در حوزه فرهنگ و هنر این مسئله بسیار پر رنگ است.

ایرانمنش با اعلام اینکه طى سالیان اخیر دولتمردان و متولیان امرهیچ اقدام مثبت و کاربردى براى هنرمندان انجام نداده اند، گفت: باید نمایندگانى از جامعه هنرمندان در مجلس شوراى اسلامى و حتى شهردارى حضور داشته باشند تا نگاه به هنرمندان حمایتى شود. متاسفانه مدیر متخصص از جامعه هنر نداریم که هنر دوست یا هنرشناس باشد، همین مسئله خیلى به ضرر هنرمندان تمام مى شود.

این بازیگر با اعلام اینکه باید در شوراى شهر نمایندگانى از جنس ورزش و هنر حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: در پشت حق و حقوق شهروندى مباحث زیادى است که باید توجه بیشتری به آن صورت بگیرد و باید در تمام تصمیمات اجتماعى، سیاسى، شهرى باید یک نگاه فرهنگ سازى وجود داشته باشد. براساس همین فرهنگسازى است که مى­ توانیم سرمایه سازى کنیم پس باید به جامعه هنرمندان توجه بیشترى شود.

وى در ادامه بیان کرد: متاسفانه در بسیارى از مراکزهاى دولتى جاى هنرمندان خالى است. باید شرایط حضور هنرمندان در این ادارات و نهادهاى تصمیم گیرنده مهیا باشد تا نماینده جامعه هنرمندان هم به مباحث فرهنگى و هنرى به عنوان یک متخصص ورود پیدا کند.

رضا ایرانمنش در ارتباط با حمایت بازیگران از طیف هاى مختلف سیاسی در ایام انتخابات ریاست جمهورى، تصریح کرد: هنرمند نباید گرایش سیاسى داشته باشد، ولى متاسفانه طى ادوار مختلف انتخابات همواره جامعه هنرى هم مانند مردم به دو گروه تقسیم مى شوند و براى کاندید طیف مورد علاقه خود تبلیغ مى کند که جامعه هنر همواره از این ناحیه ضربه خورده است.البته شاید عده خاصى موفق به گرفتن امتیازات فراوانى شوند ولى در مجموع جامعه هنر از وقوع این اتفاقات آسیب مى بیند که شکل گیرى این مسئله خوشایند افراد نیست و باید توازن حداقل در این موارد رعایت شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان