به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدحسین قربانی امروز در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به نشست مجمع نمایندگان گیلان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: راه اندازی بخش قلب بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) که تنها بیمارستان تأمین اجتماعی مرکز استان است یکی از مطالباتی بوده که از ربیعی خواسته شده است.

وی با تاکید بر تسریع در راه اندازی بخش قلب در بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت افزود: با توجه به حضور حدود 600 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در گیلان اگر یکی از کارگران نیازمند یک جراحی قلب باز باشند الزاماً باید در بخش خصوصی و یا بیمارستان حشمت رشت حداقل 6 تا یک سال در نوبت بمانند که وضعیت بسیار بغرنجی را ایجاد کرده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به مشکلات چوکا تالش و تاکید بر رفع مشکلات آن از سوی وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: چوکا فقط مربوط به حوزه شهرستان تالش نیست بلکه این سرمایه برای کل کشور است و باید هرچه سریع تر وضعیتش بهبود پیدا کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: چوکا یکی از بنگاه های زودبازده کشور بود که به دلیل بی تدبیری به این روز رسیده و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته شده تا این مصیبت را در گیلان حل کند.

قربانی از کمبود اعتبارات صندوق کارآفرینی و امید در گیلان انتقاد کرد و گفت: سهم صندوق کارآفرینی امید در استان گیلان حدود 50 میلیارد تومان بود و از وزیر خواسته شده تا حداقل این اعتبار را به دو برابر افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه گیلان مستعد ایجاد اشتغال بیشتری است تصریح کرد: در حال حاضر بالای 150 هزار ظرفیت خالی کارگران ساختمانی در کل کشور داریم که با توجه ظرفیت پذیرش کارگران ساختمانی از استان های دیگر به این استان لازم است سهمیه ویژه ای را برای گیلان در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان