حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل از گزینه های روی میز صحبت می کنند ولی گزینه های روی میز ایران ایثار و فداکاری امام حسین(ع) و شهادت است، گفت: دشمن اهمیت درک این واژه ها را نمی فهمد.

به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره 115 شهید والامقام بخش کومله این شهرستان، با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، اظهار کرد: معلم، فیلسوف و دکتر واژه های وجود دارد که قابل احترام هستند و یکی از این واژه ها واژه شهید است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهید در جامعه ما قابل احترام و در روایات جایگاه والایی دارد، افزود: خدا در قرآن می فرماید شهید زنده است و جایگاه بالایی دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سوره مائده، گفت: آنهایی که ایمان آوردند و جهاد کردند از درجات والایی برخوردارند.

1

شهیدی با بیان اینکه همه افرادی که به عنوان مخترع به مردم خدمت کردند کارهای بزرگی انجام دادند اما خدمت شهیدان به بشریت قابل وصف نیست، تصریح کرد: یک مخترع برای کشف اختراع خود نیاز به آرامش دارد و آرامش و امنیت توسط خون شهدا ایجاد شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه احترام به خانواده های شهدا بر همه ما واجب است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که آرامش امروز جامعه را مدیون جانفشانی ایثارگران و خون شهدا هستیم.

وی ادامه داد: ایران تنها کشوری بوده که در منطقه آرامش دارد و این به خاطر ایثارگری شهدایی است که تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

شهیدی بیان اینکه بهتر است قبور شهدا را به زیارتگاه تبدیل کنیم، تصریح کرد: زیرا شهدای ما با شهدای صدر اسلام تفاوتی ندارند و نزد خدا عزیز هستند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل از گزینه های روی میز صحبت می کنند ولی گزینه های روی میز ایران ایثار و فداکاری امام حسین(ع) و شهادت است، گفت: ولی دشمن اهمیت درک این واژه ها را نمی فهمد.

شهیدی با بیان اینکه از ایثارگران دلجویی کنید، افزود: با هیچ چیزی نمی توان از ایثارگری وخون شهدا گذشت و از آنها تقدیر کرد زیرا جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به همسایگی با خانواده شهدا باید افتخار کنیم، گفت: من خودم را از ایثارگران و آزادگان دور نمی دانم و همین انتظار را از شما دارم و تا حد توان به مطالبات درخواستی شما رسیدگی می کنم.

در پایان سخنرانی حاج صادق آهنگران مداحی کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان