به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، پیاده راه فرهنگی رشت با حضور وزیر راه وقت، روز یازدهم فروردین سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

قرار بود با احداث پیاده راه، این بخش از شهر از ماشین محوری به پیاده محوری تغییر پیداکرده و با این اقدام شرایط جذب گردشگر فراهم و همچنین به سلامت جسمی و روحی شهروندان نیز توجه بیشتری شود.

در زمان اجرا و پس از افتتاح پیاده راه بارها شاهد نارضایتی و غرولندهای اقشار مختلف بالأخص شهروندان مسن و غیره نسبت به شرایط ایجادشده بودیم و یکی از دلایل عمده این مهم تردد به صورت پیاده در این مسیر طولانی بود.

بسیاری از شهروندان معتقدند پیاده راه در شرایطی اجرایی شد که مسیرهای جایگزین به منظور عبور و مرور خودرو در شهر تعریف نشده و این موضوع بر حجم مشکلات حوزه ترافیک و عبور و مرور شهروندان افزوده است.

در کنار تمامی مباحثی که پیرامون هزینه های هنگفت، کیفیت نامطلوب مصالح به کاربرده شده و غیره در پیاده راه فرهنگی رشت مطرح است تردد برخی از مدیران و ژن های خوب با خودرو در مسیر پیاده راه موجب رنجش و آزردگی شهروندان بوده و درواقع این مسیر به پیاده راه مردمی و سواره رو برخی از مسئولین تبدیل شده است.

*پیاده راه باید برای همه یک مفهوم و کاربرد داشته باشد

یکی از شهروندان رشتی با ابراز گلایه از تردد برخی از مدیران و مسئولین با خودروهای شخصی و اداری در مسیر پیاده راه فرهنگی رشت در گفت وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: مردم عامه مجبور هستند این مسیر عریض و طویل را پیاده طی کنند ولی برخی از آقایان مسئول با خودروهای پلاک شخصی و اداری در تمامی ساعات شبانه روز در آن تردد می کنند.

فاطمه کاردوست افزود: تردد با کیسه های خرید مایحتاج روزانه از بازار رشت تهیه شده در این مسیر به صورت پیاده واقعاً سخت و عذاب آور است.

وی با اشاره به اینکه پیاده راه باید برای همه یک مفهوم و کاربرد داشته باشد بیان کرد: به مردم عامه اجازه تردد با خودرو در داخل محوطه پیاده راه داده نمی شود اما بارها شاهد عبور و مرور خودروهای شخصی و اداری برخی از مسئولین در این مسیر بوده ایم.

کاردوست گفت: اگر قرار است این مسیر به عنوان پیاده راه مورداستفاده قرار بگیرد باید همه اقشار جامعه در آن به صورت پیاده تردد کنند و اجازه عبور و مرور خودرو در آن داده نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت نیز دراین باره اظهار کرد: مسیرهای اطراف پیاده راه نیازمند بازگشایی بوده و این مهم نیازمند تملک و تأمین منابع مالی است.

فاطمه شیرزاد افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های صحیح و اصولی در کمیسیون های تخصصی شورا به زودی شاهد بازگشایی مسیرهای منتهی به پیاده راه و رفع مشکلات تردد در این محدوده باشیم.

وی بابیان اینکه بازنگری در پیاده راه فرهنگی رشت امری ضروری است گفت: امیدواریم با تسریع در این مهم مشکل عبور و مرور و شرایط نامطلوب اقتصادی حاکم بر بازار رشت برطرف شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت نیز پیرامون تردد خودروها در محوطه پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: با توجه به مشکلات حاکم در مسیر پیاده راه فرهنگی رشت باید سریعاً معبری به منظور عبور و مرور وسایط نقلیه عمومی ایجاد شود.

محمدحسن عاقل منش افزود: مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز به منظور حفظ شانیت و احترام به شهروندان باید از تردد با خودرو در پیاده راه فرهنگی رشت خودداری و بنده نیز همواره سعی می کنم به این مهم پایبند باشم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان