به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، رسول امیدی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری فارس در آستارا از صادرات 60 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 32 میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی یک ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: این مقدار کالا به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا عمده کالاهای غیرنفتی صادرشده را محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، لباس، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی دانست.

وی با اشاره به واردات 12 هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون دلار از مبدأ گمرک شهرستان آستارا تصریح کرد: مواد شیمیایی، چوب آلات، آهن آلات، ماشین آلات و لوازم برقی از جمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان هستند.

امیدی به صادرات 19 هزار تن کالا به ارزش 12 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی اشاره کرد و گفت: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی است.

وی ترانزیت خارجی ورودی را پنج هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون دلار دانست و تصریح کرد: لوازم چوبی، فرآورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن عمده کالاهای ترانزیت شده از از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

امیدی میزان ترانزیت خارجی خروجی را 13 هزار تن کالا به ارزش 52 میلیون ریال دانست و خاطرنشان کرد: این میزان کالا اعم از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده اند.

این مسئول تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا در فروردین ماه سال 97 را 93 هزار و 944 نفر اعلام کرد و گفت: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال 96 به لحاظ مسافران خروجی 30 درصد و به لحاظ مسافران ورودی 34 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا به افزایش 134 درصدی درآمد عمومی اداره کل گمرک این شهرستان طی یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: درآمد گمرک شهرستان آستارا در این مدت 37 میلیارد و 264 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : گمرک حسینیه

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان