به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، خیرالله امیری شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به خسارت اخیر چای در پی سرمای بهاری اظهار کرد: در پی سرمای بهاری طی روزهای اخیر باغات چای شمال کشور خساراتی را متحمل شده اند که میزان خسارت در مناطق مختلف متغیر است.

وی تولید مورد انتظار چای در فصل بهار را حدود 45 درصد کل چای کشور عنوان کرد و افزود: حدود 30 درصد تولید محصول بهاره چای در پی سرمازدگی اخیر کاهش یافته است.

معاون بهبود تولیدات چای، سازمان چای کشور با اشاره به میزان خسارت های وارده بر کشاورزان گفت: طبق بررسی های اولیه بیش از 40 میلیارد تومان خسارت بر چای کاران واردشده است.

امیری افزود: کلیه شهرستان های چای خیز از فومنت تا تنکابن دچار خسارت شده و خسارت وارده بر باغات چای در مناطقی دشتی بیشتر است.

وی با بیان اینکه کلیه باغات چای بیمه هستند خاطرنشان کرد: سازمان چای با هماهنگی صندوق توسعه از صنعت چای و اتحادیه تعاونی چای کاران کلیه باغات چای کشاورزان را بیمه کرده و میزان خسارت ها پس از پایان سال به حساب چای کاران واریز می شود.

معاون بهبود تولیدات چای، سازمان چای کشور درباره نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای و افزایش قیمت آن در سال جاری تصریح کرد: هنوز قیمت چای از سوی شورای پول و اعتبار اعلام نشده و چای کاران مطابق سنوات گذشته باید چای خود را به کارخانه ها تحویل دهند و پس از اعلام نرخ خرید تضمینی، قیمت چای خریداری شده اعلام می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : بودجه

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان