به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در مراسم سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و گرامیداشت روز جوان در مصلی امام خمینی (ره) رودبار اظهار کرد: جوانان سرمایه های هر کشورند و امروز فاجعه کمبود جوان در جامعه قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه می گوییم جوانان یک سرمایه هستند را نباید بگذاریم تنها در حرف خلاصه شود بیان کرد: در دنیای امروز این باور دارند که انسان باید کهن سال شود تا در عرصه ها حضور پیدا کند.

فلاحتی با اشاره به ویژگی های شهرستان رودبار افزود: از افتخارات این شهرستان این است که زنان و مردان این شهرها متأثر از فرهنگ کذایی غرب نشده اند.

وی سید یونس رودباری را از افتخارات رودبار و گیلان معرفی کرد و گفت: وقتی عکس شهید رودباری را در مدرسه فیضیه می دیدم به این سردار و سپه سالار گیلانی افتخار می کردم.

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد:  وقتی امام (ره) نام این سید را در سخنانش  بیان می کنند و می فرمایند که جواب پدر سید یونس رودباری را چه بدهم، این برای رودبار و مردم گیلان افتخار است.

فلاحتی افزود:  سفرنامه ناصرخسرو را بخوانید تا سابقه سه  شهر رودبار، منجیل و لوشان را بدانید و از سرافرازی هایش بیشتر مطلع شوید.

وی با اشاره به مشکلات رودبار گفت: جاده به این کوچکی برازنده این شهر نیست، ترافیک سنگین از مشکلات مردم است که باید برطرف شود.

فلاحتی عوارضی را یکی از مشکلات رودبار دانست و افزود: مردم رودبار  دائماً در این مسیر در حال تردد هستند لذا شرایط ویژه برای رفع این مشکل باید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه  کشاورزی گیلان فقط چای و برنج نیست بیان کرد: زیتون در رودبار قدمت چند هزارساله دارد و هیچ استانی خاصیت زیتون رودبار را ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان آفت مگس زیتون را از دیگر مشکلات دانست و گفت:  به همت مسئولین جهاد کشاورزی باید این مشکل کشاورزان برچیده شود.

فلاحتی با بیان اینکه عزت و عزت خواهی از ویژگی های جوانان است بیان کرد: دشمن بیشترین سرمایه گذاری را برای انحراف جوانان معطوف کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران عزت خواستند و عزیز شدند تصریح کرد: ایران اسلامی کمر دشمنان را در منطقه شکسته است به همین دلیل قدرت جهانی از ایران واهمه دارد و دراین بین کسانی دست تکدی به آمریکا و اروپا دراز کرده اند و استقامت و توانایی جوانان را خودسری می خوانند و ناپخته می دانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جوانان بیاید دنبال رشته ای برود که کارآفرین باشد نه اینکه عده ای برای او کارآفرینی کنند افزود: این طور نباشد که عده ای از یک بانک یک صد میلیون وام بگیرد و نزول بدهد اما یک جوان  برای ایجاد یک بنگاه تولیدی با معادلات سیاسی روبرو شود در پیچ وخم ادارات بماند.

وی با اشاره به اینکه مردم تبعیض را تحمل نمی کنند گفت: مردم جنگ و تحریم را تحمل کردند اما تبعیض و بی توجهی، نظام کاغذبازی پاس کاری اداری را تحمل نمی کنند؛ عده ای به نام مردم و جوان وارد عرصه می شوند هویت ملی و بومی ما را از بین می برند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : فلاحتی نقاب

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان