به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، رسانه های چاپ رژیم صهیونیستی از انتقاد علنی و «شدید اللحن» رهبر یک کشور عربی علیه فلسطینیان خبر دادند.

«باراک رابید» تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال 10 تلویزیون اسرائیل، تأکید کرد که این دولت سرزنش گر، «عربستان سعودی است». او افزود «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی این انتقادهای تند را در دهم ماه مارس گذشته در جریان دیدار با نمایندگانی از سازمان های یهودی در نیویورک مطرح کرد.

رابید گفت: «بن سلمان سخنان فوق العاده خوشایندی گفت. او گفت که طی 40 سال گذشته رهبری فلسطین بارها فرصت ها را از دست داده و با هرگونه پیشنهاد مطرح شده مخالفت کرده است. بن سلمان همچنین گفت که زمان آن رسیده است که فلسطینیان با پیشنهادها و نیز حضور بر سر میز مذاکرات موافقت کنند یا این که لال بشوند و به شکوه و شکایت ها پایان دهند.»

به گفته این تحلیلگر صهیونیستی، ولیعهد سعودی همچنین گفته است موضوع فلسطین «در راس اولویت های حکومت سعودی و نیز افکار عمومی در عربستان نیست». بن سلمان یادآور شده است که مسائل مهم و ضروری تری برای بررسی وجود دارد که ایران در راس این مسائل است.

این تحلیگر عبری زبان به نقل از بن سلمان، تأکید کرد که باید قبل از حرکت به سمت عادی سازی روابط (اسرائیل) با عربستان سعودی و جهان عرب، بایستی پیشرفت های واقعی در توافق با فلسطینیان حاصل شود.

رابید تصریح کرد که جزئیات این سخنرانی ولیعهد سعودی برای مشارکت کنندگان در این دیدار به دست دیپلمات اسرائیلی در کنسولگری این رژیم در نیویورک رسیده است.

این تحلیلگر اسرائیلی در ادامه افزود، یکی از مشارکت کنند گفته است «که تمامی افراد حاضر در این مراسم سخنرانی بن سلمان از این اظهارات او شوکه شدند و به معنای واقعی کلمه، آنها از صندلی های شان افتادند.»

ولیعهد سعودی چند هفته پیش نیز در گفت وگو با مجله آتلانتیک آمریکا اظهار داشته که در صورت تحقق صلح منافع بسیاری بین اسرائیل و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و کشورهایی نظیر مصر و اردن وجود خواهد داشت.

وی درباره اینکه آیا به حق ملت فلسطین برای دستیابی بر بخشی از اراضی اشغالی اعتقاد دارد یا نه گفت: به تصور من این حق اسرائیلی ها و فلسطینی هاست که در سرزمین خود زندگی کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان