به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا و از بانیان اصلی توافق هسته ای میان ایران و 1+5 در واکنش به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران مدعی شد که اتهامات وی نشان داد که ایران مخفیانه به دنبال ساخت سلاح بود.

وی افزود: هرکدام از جزئیاتی که نتانیاهو ارائه کرد یک دلیل بود برای اینکه جهان با هم متحد شود تا تحریمها و مذاکرات علیه ایران را در پیش بگیرد، چرا که تهدید واقعی بود و باید متوقف می شد.

کری ادامه داد؛ توافق دارد کار می کند. این دلیل محکمی است برای اینکه متخصصان اسرائیلی درباره آن چیزی نمی گویند.

جان کری در واکنش به مواضع اخیر ترامپ برای خروج از برجام و اتهامات نتانیاهو گفت: برجام را پاره کنید تا همه چیز از اول شروع شود و به عقب برگردید.

نتانیاهو شامگاه دوشنبه در شوی تبلیغاتی جدید، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی اسناد، مدارک و لوح های فشرده ای را نشان داده و مدعی شد بعد از امضای برجام، ایران به صورت مخفیانه بعد نظامی برنامه هسته ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد.

این درحالیست که سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به اظهارات دوشنبه شب نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برجام تاکید کرد که از سال 2009 تا کنون نشانه معتبری از اقدامات مربوط به برنامه هسته ای تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان