به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مصطفی سالاری در نخستین نشست هم اندیشی با جوانان استان گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز جوان اظهار کرد: باید مانع تبدیل رقابت های سیاسی به رقابت های مخرب شد چراکه همه ظرفیت جامعه  باید در توسعه کشور و گیلان نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به نقش مطالبه گری جوانان  و تأثیر آن در جامعه گفت: یکی از  اصلی ترین نیاز های جامعه انتقاد و  مطالبه گری است که  جوانان به عنوان صاحبان اصلی جامعه از این حق برخوردار هستند.

استاندار گیلان با تأکید بر نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن بیان کرد: فراهم کردن زمینه حضور فعال و پررنگ جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی از ملزومات امروز جامعه است.

سالاری با تأکید بر اینکه جوانان عرصه فعالیتشان را  به حضور در مناصب دولتی محدود نکنند افزود: جوانان با نقش آفرینی در حوزه های مختلف مدنی، اجتماعی و همچنین  مطالبه گری و  انتقاداتشان می توانند به بهبود عملکرد دولت کمک کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان  خدمات استانداری و سایر دستگاه های اجرایی  را متعلق به عموم مردم دانست و افزود: دستگاه ها نباید در ارائه خدمات فقط به هم فکران و هم حزبی هایشان توجه کرده و بین مردم تبعیض قائل شوند.

سالاری بیان کرد: تبعیض سبب ایجاد فساد می شود لذا در هر دولتی اگر جذب نیرو به صورت غیرقانونی انجام شده امری غلط بوده و باید با آن مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه  در حد توان با تبعیض در جذب نیرو در ادارات  برخورد می کنم تصریح کرد:  تبعیض سبب  ناامیدی در مردم شده و  من به مدیران  دستگاه های اجرایی گفته ام که بدون تعارف با  تبعیض برخورد خواهم کرد.

سالاری یکی از دلایل  محدود شدن  جذب نیرو در دولت را گستردگی بیش ازحد آن عنوان کرد و افزود: این حجم بالای بیکاری در گیلان نشان دهنده عدم استفاده درست استان  از ظرفیت گیلان است.

وی با بیان اینکه صاحبان قدرت باید به دنبال ایجاد فرصت باشند به ظرفیت گردشگری گیلان اشاره کرد و افزود: هرسال  44 میلیون نفر گردشگر گیلان را جهت سیاحت انتخاب می کنند  که شایسته است از این ظرفیت برای افزایش اشتغال در استان بهره مند شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان  از حدود بیش از دو هزار آب بندان موجود در گیلان خبر داد و افزود: از میان آب بندان موجود، 400 آب بندان ظرفیت بالایی برای ایجاد طرح های گردشگری روی آب دارند که از این حیث دارای ارزش است.

سالاری با تأکید بر اینکه  جذب سرمایه ها و استفاده از همه  ظرفیت های استان گیلان با هر تفکر و سلیقه سیاسی   گفت:  برای استفاده از تمام ظرفیت استان نباید اختلافات سیاسی را بهانه و نظرات یکدیگر را رد کرد.

استاندار گیلان رقابت های سیاسی را  لازمه پویایی کشور دانست و گفت: تضارب آرا و اندیشه ها نباید سبب ایجاد مشکل در جامعه شود.

وی با تأکید بر اینکه تفکرات مختلف باید برای عمران و آبادانی دست وفاق به هم بدهند گفت: به مدیران کل گیلان بخشنامه شده که از جوانان استفاده کنند و با قاطعیت از مدیران می خواهم که از این بخشنامه تبعیت کنند.

استاندار گیلان حضور مدیران استان گیلان در میان مردم را از ملزومات استان عنوان کرد و افزود:  امربه معروف و نهی از منکر را نباید محدود به پیاده راه ها کرد بنابراین انتقاد از مسئولین نیز نوعی امربه معروف و نهی از منکر است.

استاندار گیلان  از تشکیل  شورای مشورتی جوانان استان خبر داد و افزود:  با احداث راه آهن و آزاد راه در استان گیلان جمعیت مسافران استان افزایش پیدا می کند لذا تحقق این مهم نیازمند برنامه است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان