به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، پس از گذشت ساعت ها از اعلام نتایج غیر رسمی انتخابات پارلمانی لبنان و پیروزی جریان مقاومت، سعد الحریری رئیس جریان المستقبل لبنان سکوت خود را شکست و مدعی شد که پیروز انتخابات جریان المستقبل بوده است.

الحریری در اولین کنفرانس خبری پس از انتخابات مدعی شد: مردم به جریان المستقبل «آری» گفتند و ما با اراده مردم بر تمامی جریان ها پیروز شدیم؛ مردمی که می تواند به واسطه پیروزی بزرگ در انتخابات 2018 سر خود را بالا بگیرد.

رئیس جریان المستقبل لبنان ادامه داد: نتایج انتخابات 21 کرسی از پارلمان را به جریان المستقبل داد.

او افزود: بزرگترین پیروزی برای من به عنوان دولت این است که توانستیم انتخابات را برگزار کنیم و من به نتایج انتخابات راضی هستم؛ مردم به طرح ثبات رأی دادند و آن هایی که در انتخابات پیروز شدند در موضوع «ثبات» با ما هم عقیده و اشتراک نظر دارند.

وی همچنین گفت که درون جریان المستقبل شکاف هایی وجود دارد و مسببان این مسأله باید تقاص آن را پس بدهند.

سعد الحریری ادامه داد: من همچنان هم پیمان «میشل عون» رئیس جمهور هستم، چرا که این پیمان باعث ثبات می شود و من با نتایج هیچ مشکلی ندارم؛ از نظر من توافق سیاسی و انتخاب رئیس جمهور «میشل عون» باعث حفظ کشور می شود.

نخست وزیر لبنان در ادامه با حمله به حزب الله گفت: رئیس جمهور گفته است که پس از انتخابات باید در خصوص استراتژی دفاعی بحث کنیم و در خصوص سلاح نظر من مشخص است و من با سلاح غیر قانونی مخالف هستم. حزب الله یک فراکسیون پارلمانی است؛ بله اما سلاح هم دارد و این یک موضوع منطقه ای است. من نسبت به نتایج بیروت بسیار مفتخر هستم.

وی سپس گفت: از نظر من انتخابات تمام شده است و ما در مقابل یک مرحله جدید و تهدیدات بزرگی هستیم و من در رأس جریان المستقبل با تمامی تهدیدات در بخش های اقتصادی و اجتماعی و توسعه مواجه هستم. همه جریان ها و گروهها باید بر لبنان حکومت کنند و هر کسی غیر از این را بگوید خودش را مسخره کرده است و ما باید با یکدیگر برای ساخت کشور کار کنیم.

سعد الحریری در پایان تأکید کرد که اگر در مرحله پیش رو شرایط وفق مراد او نباشد از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان