به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،مهرداد بائوج لاهوتی  با اشاره به بررسی پیوستن به کنوانسیون FATF اظهار داشت: این کنوانسیون در زمینه مبادلات پولی و همکاری با بانک های دنیا موثر است، اگر ما می خواهیم با دنیا در ارتباط باشیم باید به قراردادهای بین المللی توجه کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دنیا بر اساس نگاه 50 سال گذشته اداره نمی شود، بیان داشت: با وجود پذیرش برجام، بانک های دنیا با ایران همکاری نکردند، با اینکه بی صداقتی غربی ها را در برجام قبول داریم اما ما نیز باید حسن نیت خود را نشان دهیم و بگوییم تابع ضوابط و قواعد بین المللی هستیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: در برجام ایران نشان داد قائل به گفت وگو است و اهل بدعهدی نیست، ما به دنیا نشان دادیم بر خلاف تبلیغات منفی علیه ایران، اهل تعامل هستیم و این آمریکایی ها هستند که زیر بار تعهد و قرارداد های بین المللی نمی روند.

لاهوتی در ادامه گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با مشابه دانستن FATF با توافق هسته ای، گفت: با پذیرش کنوانسیون FATF اعلام می کنیم تابع قواعد بین المللی پولشویی هستیم و به عنوان قربانی تروریست مخالف تامین مالی تروریست هستیم،بنابراین عاقلانه نیست متهم به حامیت از تروریست شویم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باپذیرش کنوانسیون بین المللی FATF حداقل می توانیم صورت مسئله حامی تروریست بودن ایران را پاک کنیم./

پایان پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان