به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سید حسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان، در اخطاری به استناد اصل 154 قانون اساسی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت: اصلاحاتی که کمیسیون در لایحه انجام داده محور آن حذف تبصره 2 ماده 1 است که خواسته FATF است.

وی افزود: اینکه اگر برنامه و اقدامی از کشور ما درخواست کند که قوانین داخلی را اصلاح کنیم یا انجام ندهیم با استقلال کشور مغایرت دارد یا ندارد بحثی جداست اما موضوع اصلی حذف تبصره 2 است که به طور کلی با اصل 154 قانون اساسی مغایرت دارد زیرا بر اساس این اصل جمهوری اسلامی ایران سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان می شناسد.

«در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملتهای دیگر، از مبارزه حق ‏طلبانه مستضعفان در برابر مستکبران در هر نقطه از جهان حمایت می کند. بر اساس این اصل حذف تبصره که خواسته FATF است و در این اصل آمده که گروه های استقلال طلب و مبارزه با استکبار جزو گروه های تروریستی نیستند و FATF درخواست حذف این موضوع را کرده و این خلاف قانون اساسی است.»

به گزارش فارس، لاریجانی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: این اخطار وارد نیست و این موضوع ربطی به مباحث تروریستی ندارد زیرا ما هم از جهاتی درگیر مواد مخدر هستیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان