به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، وقتی سخن از تجاوز و غارت به میان می آید ناخداگاه همه ذهن ها به سوی فلسطین اشغالی می رود، جایی که هر روز خبر های ناراحت کننده ای از آن منتشر می شود. فلسطین بر خلاف کشور های سوریه و عراق که توانستند نسخه تجاوز تکفیری ها را بپیچند، حدود ۷۰ سال جنگ را تجربه کرده و خبر های مسرت بخشی ندارد. هر روز رسانه ها خبر هایی را پیرامون قدس اشغالی، نوار غزه و دیگر شهر های فلسطین اشغالی منتشر می کنند که عده ای غیرنظامی به دست صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.
کشور های عرب حاشیه خلیج فارس و غرب آسیا نظیر عربستان سعودی، اردن و امارات جزئی از جهان اسلام هستند، اما مواضع آنها در اتفاقات اخیری که در منطقه رخ داده هیچ نشانی از اسلام ندارد؛ هم پیمان شدن عربستان سعودی و امارات با دشمن قسم خورده مسلمانان (رژیم صهیونیستی) که جنایات آن ها در فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست و علاوه بر این، شروع جنگ نیابتی در یمن علیه برادران دینی خود نمونه ای از این موارد است.
نامگذاری میدانی به نام ترامپ هدیه ای برای خروج از برجام

نسل کشی 70 ساله

رژیم صهیونیستی حدود ۷۰ سال است که فلسطین را اشغال کرده و از این سرزمین غصبی به عنوان سرزمین پدری خود یاد می کنند و با پشتوانه ثروت، نیرو و تجهیزات نظامی خود و سکوت مرتجعین منطقه ای جنایات زیادی را در شهر های این کشور انجام داده و می دهد. بومی های شهرهایی، چون غزه و قدس را  با غصب زمین هایشان آواره کرده اند، حتی فلسطینی ها که جایی برای اعتراض کردن ندارند، چاره ای جز مبارزه با این رژیم غاصب ندارند، مبارزه ای ناحق، مبارزه ای از جنس سنگ در مقابله با سلاح هایی پیشرفته ای که ساخت آمریکاست.
رسانه ها در قرن ۲۱ اصلی بسیار مهم به شمار می آیند و جزء تأثیرگذار ترین ابزاری هستند که هر کشور و جامعه به آن نیاز دارد؛ گاهی تأثیرات رسانه ها به قدری مثبت است که می تواند جریانی را رهبری کند، اما همیشه این طور نیست و می تواند بر روی افکار عمومی تأثیرات منفی نیز بگذارد؛ برخی مواقع نیز تأثیرات رسانه ها خنثی است که اتفاقات فلسطین نمونه ای از خنثی بودن و یا حداقل جهت دار بودن رسانه ها را نشان می دهد.
نامگذاری میدانی به نام ترامپ هدیه ای برای خروج از برجام
با وجود فضای مجازی که سرعت انتقال خبر را افزایش داده، اما بازتاب اتفاقات در فلسطین، تنها مردمی هستند که در دل میدان مبارزه می کنند. مجامع بین المللی هیچ گاه در مقابل جنایات صهیونیست ها اقدامی انجام نداده اند، البته این موضوع تنها در مورد مردم مظلوم فلسطین صدق نمی کند، بلکه مردم نقاط دیگر جهان که مورد ظلم و سلطه جهانی قرار دارند هیچ گونه حمایتی از سوی مجامع بین المللی در قبال آنها صورت نمی گیرد.
این روزها در میان خبر های منتشر شده از رسانه های غرب، خبری خودنمایی می کند، تلاش رژیم صهیونیستی و آمریکا در جهت تحقق وعده های ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی، سفارتی درست مقابل مسجد الاقصی، مسجدی که قبله مسلمانان جهان است. این موضوع سر و صدای زیادی را در اقصی نقاط جهان به پا کرده، برخی از کشورها که تعداد آنها به انگشتان دو دست نمی رسد، رویکرد مثبت با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی داشتند، اما این موضوع برای مسلمانان جهان گران تمام خواهد شد، چرا که بر پا کردن سفارت آمریکا مقابل مسجد الاقصی توهینی بزرگ به مسلمانان است.
نامگذاری میدانی به نام ترامپ هدیه ای برای خروج از برجام

رژیمی که رسمیت ندارد

جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، چرا که اعتقاد دارد رژیم صهیونیستی اشغالگر  و قصد دارد با نسل کشی در فلسطین هیچ گونه اثری از آنها در خاک اجدادیشان نباشد، بر این اساس هیچ تعاملی بین کشور ما و رژیم صهیونیستی اتفاق نخواهد افتاد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار ها ایران را حامی تروریسم خوانده و این در صورتی است که خود آن ها دایه ای مهربانتر از مادر برای تروریست ها هستند، آخرین توهمات مضحک وی نیز متهم کردن ایران به ساخت سلاح اتمی بود که ماهیت آن به خوبی واضح است، دروغی که شاید بتوان گفت محرک اصلی ترامپ به خارج شدن آمریکا از برجام بوده است.
نامگذاری میدانی به نام ترامپ هدیه ای برای خروج از برجام اتفاقات اخیر در خصوص انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی نظیر نصب تابلو های سفارت ایالات متحده آمریکا در اطراف مسجد الاقصی و به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا خبرهای خوبی را مخابره نمی کند.
۱۲ می یا ۲۲ اردیبهشت زمان تأیید مجدد تعلیق تحریم های ایران پیرامون برجام توسط آمریکا بود، اما ترامپ نظر خود راجع به این موضوع را سه روز جلو انداخت و ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد. باید منتظر زمان بمانیم تا متوجه اتفاقات در فلسطین شویم که با توجه به نصب تابلو های سفارت آمریکا، آیا موضوع انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی ربطی به برجام خواهد داشت؟ پاسخ این سوال نیاز به زمان دارد.
نامگذاری میدانی به نام ترامپ هدیه ای برای خروج از برجام سید هادی افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره خروج برجام آمریکا با توجه به نزدیک بودن انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی به یکدیگر پیوسته اند، دلیل آن نیز این است که آمریکا در حال پی ریزی اقداماتی است که کل معادلات خاورمیانه و روند تحولات سیاسی آنجا را خودش مدیریت کند.
وی افزود: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدتی قبل، بعد از یک نمایش مضحک اعلام کرد که ما اسناد و مدارکی را ارائه می کنیم که ایران همچنان به دنبال ساخت بمب اتم است، این مسئله با خروج ایران و تأیید اظهارات نتانیاهو توسط ترامپ چیزی جز تثبیت جایگاه رژیم صهیونیستی در مقابل خطر حمله ایران به این رژیم نبود.
ایالات متحده آمریکا برای تقویت موضع رژیم صهیونیستی باید وعده ای که به اسرائیل داده بود را انجام می داد، وعده جابجایی سفارت از تل آویو به بیت المقدس و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت یکپارچه و ابدی برای رژیم صهیونیستی. خروج تر امپ از برجام علیه جمهوری اسلامی ایران که حامی اصلی محور مقاومت است، با حمایت و پشتیبانی سیاسی و دیپلماتیک رژیم صهیو نیستی کاملاً با یکدیگر هماهنگ و مرتبط است. البته می توان از این زاویه نیز به بدعهدی رئیس جمهور آمریکا نگاه کرد: ترامپ به دلایل شخصی و به سبب رقابت با دموکرات ها از برجام خارج شد، چراکه کلینتون و اوباما چندین بار تاکید کرده بودند برجام یک دستاورد بزرگ برای غرب بوده است، بنابراین ترامپ تلاش کرد نشان دهد این دستاورد به نفع منافع ملی آمریکا نبوده؛ در حالی که اروپایی ها نیز اعتقاد دارند برجام بیشتر به نفع غرب است تا ایران.
نامگذاری میدانی به نام ترامپ هدیه ای برای خروج از برجام
نتانیاهو پس از اعلام ترامپ در خصوص خروج از برجام اولین کسی بود که از این تصمیم خوشحال شد، او با شرکت در نشست خبری پس از اعلام تصمیم ترامپ در خصوص خروج از برجام در نشست خبری به فرافکنی های گذشته علیه ایران ادامه داد. حال با این وجود باید ببینیم  که آیا انتقال سفارت  آمریکا از به قدس اشغالی همچون دیگر مسائلی که آمریکا برای رسیدن به اهداف خود در خاورمیانه به یکدیگر ربط می دهد، به خروج این کشور از برجام مرتبط است؟
شواهد نشان داد که آمریکایی ها در هیچ دوره ای از زمان به هیچ یک از تعهدات خود پیرامون برجام عمل نکردند.  آمریکا از همان ابتدا تمایلی برای اجرای تعهدات خود نداشت و این عدم تعهد به برجام فقط مختص دولت ترامپ نبوده و نیست، چراکه در دوران اوباما نیز درست یک روز پس از اجرای این توافق یعنی ٢٧ دی ٩٤ بیست شخصیت حقیقی و حقوقی تحریم شدند و برجام در دوران اوباما ٧ بار به طور آشکار نقض شد که در نهایت ترامپ با موضع گیری شفاف تر از آن خارج شد.
این در صورتی است که جمهوری اسلامی به تمام مفاد برجام پایبند بوده و هیچ یک از آن ها را زیر پا نگذاشته است.  بر اساس برجام، تنها مرجع راستی آزمایی رفتار ایران، آژانس است که ١١ بار در بیانیه های رسمی حرکت ایران در مسیر برجام را اعلام کرده است و حتی پس از خروج ترامپ نیز آمانو علی رغم صحبت های این فرد به اجرای تعهدات از سوی ایران إقرار کرد. اقدامات متشنج کننده دیگری در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی وجود دارد، مثل اقدامی که شهردار قدس اشغالی مدعی است آن ها را به دلیل تشکر از مردم و دولت آمریکا در دست انجام قرار داده است. شهردار قدس اشغالی با انتشار بیانیه ای به رسمیت شناختن اسرائیل توسط ترامپ را کاری صحیح دانسته و تصمیم گرفته است میدانی را در یکی از خیابان های اطراف سفارت آمریکا به اسم ترامپ نامگذاری کند؛ اما قطعا پشت هدیه رژیم صهیونیستی به آمریکا هدف دیگری قرار دارد . حفظ امنیت این رژیم توسط ایالات متحده آمریکا به دلیل ترسی که از حمله جمهوری اسلامی ایران دارند، می تواند اصلی ترین دلیل خروج از برجام یا انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی باشد.
نامگذاری میدانی به نام ترامپ هدیه ای برای خروج از برجام قرار است امروز ۱۴ می (24 اردیبهشت) همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی (روز نکبت) این میدان توسط مقامات آمریکایی و ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهور آمریکا افتتاح شود، جالب است این اتفاق دو روز بعد از اعلام تصمیم ترامپ پیرامون برجام قرار بود اتفاق بیافتد، اما رئیس جمهور آمریکا بدعهدی خودش را چند روز جلوتر در معرض دید جهانیان قرار داد.
برجام نیز برگی دیگر از بدعهدی ها و دشمنی های پرشمار آمریکا به جمهوری اسلامی ایران بود که نافرجام ماند. پس از انقلاب اسلامی همواره آمریکایی ها از تمام توان خود در جهت ضربه زدن به بدنه ایران اسلامی استفاده کرده اند. آمریکا و اسرائیل از دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هستند، آن ها همیشه با مکر و حیله به دنبال راهی برای نفوذ به داخل ایران در جهت رسیدن به اهداف خود  بوده اند، اما طبق سخنان مقام معظم رهبری مسئولان کشور هیچ گاه نباید به آمریکا اعتماد کنند.
انتهای پیام/
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : نیک فرد ترامپ

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان