به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فروش دلار به قیمتی بالاتر از 4200 تومان اعلامی از سوی بانک مرکزی، اظهار داشت: اتفاقات اخیر در بازار ارز نشان دهنده آن است که دولت از عهده مدیریت عرضه و تقاضای ارز را ندارد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با تاکید براینکه قیمت ارز را بازار تعیین می کند، گفت: داستان از این قرار است که قیمت ارز را دولت مشخص نمی کند؛ اما شاهد هستیم که بانک مرکزی نرخ 4200 تومان را برای دلار در نظر گرفته است که در صورتی این نرخ قابلیت اجرا دارد که ارز مورد نیاز مردم در بازار وجود داشته باشد.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نتوانسته ارز مورد نیاز بازار را تامین کند، ادامه داد: وقتی ارز مورد نیاز مردم در بازار فراهم نشود و مردم نتوانند از مسیرهای قانونی ارز را تهیه کنند، از گوشه و کنار ارز را با قیمت بالاتر تهیه می کند.



وی در این باره که ارز بالای 4200 تومان قاچاق محسوب می شود، اظهار داشت: در شرایطی که صرافی ها محدود شده است و دولت عملکرد قابل دفاعی برای عرضه ارز ندارد، خرید و فروش ارز با قیمت بالا رخ می دهد که جای تاسف دارد.



این نماینده مجلس تاکید کرد: سیف باید برای استقلال بانک مرکزی تدبیری بیاندیشد. بانک مرکزی تابعی از سیاست های دولت است و نسخه پیچیده شده از سوی دولت را اجرا می کند.



لاهوتی در ادامه گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه با میزان ارز موجود دولت می تواند از عهده مدیریت بازار برآید، اظهار داشت: رئیس جمهور بیان می کند که 12.5 میلیارد دلار قاچاق داریم اما بر اساس شواهد می توان گفته که بیش از 20 میلیارد دلار قاچاق صورت می گیرد و این اعداد و ارقام نشان می دهد که مسئله ریشه در جایی دیگردارد.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت در برخی زمینه ها بر نابسامانی ارزی دامن می زند و از سوی دیگر سامانه ای برای ثبت واردات وجود ندارد که لازم است برای این مباحث تدابیری اندیشیده شود.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان