به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه لنگرود با بیان اینکه رمضان فرصت مناسبی برای انس با قرآن است اظهار کرد: ماه رمضان ماه آشنایی با مفاهیم قرانی و اسلام است که باید درآیات نیز تدبر و تفکر شود.  

وی با اشاره به خروج ترامپ از برجام گفت: با پشت پا زدن آمریکا از برجام همه گزینه های انقلاب اسلامی روی میز است و ما حق خودمان می دانیم که اقدام متقابل را حفظ کنیم و از تکالیف برجامی که از اول هم علاقه ای به آن نداشتیم از قاموس جمهوری اسلامی حذف کنیم.

 

امام جمعه لنگرود افزود: سؤال مهم امروز از مسئولان این است که واقعاً اروپا قابل اعتماد است؟ و آیا اروپا مقابل آمریکا می ایستند و ضرب الاجل ایران به اروپا چقدر اثرگذار است.

 

سلیمانی با بیان اینکه اروپا ازلحاظ سیاسی از برجام حمایت می کند خاطرنشان کرد: اروپا رسماً بعد از خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که باید دامنه مذاکره با ایران را در زمینه های موشکی و نفوذ منطقه ای بیشتر کنیم.

 

خطیب جمعه لنگرود با تأکید بر اینکه مقابله با تحریم های علیه ایران با درونی سازی و ایستادگی حاصل می شود بیان کرد: اروپایی که می شناسیم برای ایران آب ونان نمی شود مگر اینکه چهره جدیدی از خود نشان دهد که البته با موضع گیری های چند وقت اخیرشان نسبت به برجام این هم محال است.

 

وی با اشاره به قربانی شدن 70 فلسطینی در فاجعه اخیر تصریح کرد: این انسان کشی در سایه سکوت کشورهای عربی و نهادهای حقوق بشری انجام شد که هم زمان سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف منتقل شد.

 

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه این اقدام ترامپ قابل پیش بینی بود گفت: رهبری در جمع فعالان قرانی فرمودند که بلایی که به جان اسلام افتاده است به دلیل دوری از قران است و بعضی از حکام عرب اعتقادی به آن ندارند.

 

سلیمانی افزود: مطمئن هستیم فروپاشی و انزوای بین المللی آمریکا از درون آغازشده است و کسی رئیس جمهور آمریکا شده که یک بسازوبفروش رباخوار اقتصادی است و فقط به پول فکر می کند و برای جلب میلیاردرهای یهودی کارهای احمقانه انجام می دهد.

 

وی بیان کرد: فلسطین در سایه تروریسم تکفیری به حاشیه رفته بود ولی با اتفاقات چند وقت اخیر بار دیگر فلسطین به صدر مسائل مهم اسلام برگشت و ترامپ با این بی عقلی خود جوانان فلسطینی را پرشورتر کرد و به آنان انگیزه بیشتری داد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان