به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی در نشست خبری در رشت اظهار داشت: دولت برای اجرا و توسعه راه آهن حدود ۱۰ میلیارد دلار در نظر گرفته است بنابراین انتظار داریم با این میزان اعتبارات امسال تحول بسیار عظیمی در توسعه شبکه های ریلی کشور رخ دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس منابع بودجه را به دو حوزه مجزا تقسیم بندی کرد و بیان داشت: لایحه بودجه در درون خود دارای دو بخش پنهان و آشکار است بنابراین مدیران هر استان برای جذب اعتبارات مورد نیاز خود باید ضمن تعامل سازنده بر اساس ضوابط خاصی عمل کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تعامل مدیران استانی با نمایندگان مجلس در میزان تخصیص اعتبارات را تعیین کننده خواند و افزود: مسئولان استان ها جهت جذب اعتبارات مورد درخواستشان باید قبل از ارائه بودجه توسط دولت و یا حین بررسی آن در مجلس خواسته ها و نیازمندی های خود را اعلام کنند.

لاهوتی با بیان اینکه منابع در نظر گرفته شده در بخش پنهان لایحه بودجه به استان خاصی تعلق ندارد عنوان کرد: در بودجه متمرکز اعلام شده دولت میزان تخصیص و جذب منابع و اعتبارات مورد نیاز رابطه مستقیمی با میزان تعامل مدیران هر کدام از دستگاه های استانی با بدنه دولت و یا مجلس دارد.

وی با اعلام اینکه در لایحه بودجه ۹۷ به میزان ۳۰ میلیارد دلار فاینانس در نظر گرفته شده است بیان داشت: این ردیف اعتباری به هیچ استان خاصی در کشور تخصیص پیدا نکرده است و میزان دریافت آن به نحوه عملکرد و رایزنی نمایندگان و مسئولان هر کدام از استان ها بستگی دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به پروژه های ریلی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر با این تصمیمات دولت فرصت بسیار خوبی در جهت توسعه خطوط ریلی استان گیلان ایجاد شده است و باید در جهت جذب اعتبارات بیشتر جهت تکمیل پروژه های ریلی استان تلاش کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی باید از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرد تصریح کرد: این وزارتخانه برای اجرا و تکمیل پروژه های خود در سطح کشور می تواند حدود ۷ میلیارد دلار از اعتبارات مورد نیاز را از محل ۳۰ میلیارد دلار فاینانس خارجی تهیه کند.

لاهوتی با بیان اینکه در فاینانس خارجی ۸۵ درصد تأمین اعتبار بر عهده طرف خارجی و ۱۵ درصد آن مربوط به طرف ایرانی است افزود: یکی از تدابیر راهگشا برای اجرای سریع تر طرح ها تأمین منابع ۱۵ درصدی سهم دولت است که هرساله برای تحقق آن با مشکلات اساسی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد سهم دولت قرار است امسال از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود گفت: با اجازه مقام معظم رهبری برای برداشت از منابع این صندوق، ۷ میلیارد دلار اعتبار لازم جهت فاینانس و تکمیل پروژه های وزارت راه و شهرسازی به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

لاهوتی با بیان اینکه تکمیل عملیات ساخت راه آهن گیلان باید هرچه سریع تر در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: احداث خط ریلی رشت- آستارا و رشت- قائمشهر به رایزنی و تعامل بیشتر مسئولان و نمایندگان گیلان نیازمند است بنابراین تمام تلاش خود را باید در جهت این تحقق این امر انجام دهیم.
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شخصیت ها

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان