به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شهید مهدی معقولی در سال 1330 در یک خانواده مؤمن، مذهبی و از قشر متوسط جامعه در منطقه انزلی محله شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود.  

وی از همان دوران نوجوانی با تعلیم و تربیت خانوادگی با روحیه مذهبی آشنا شد و رشد کرد و او فرزند باهوشی بود و با تلاش توانست تا مقطع دبیرستان تحصیل کند و مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک را دریافت کند.

 

او در سال 1349 در دانشکده علم و صنعت ایران در رشته مهندسی راه و ساختمان از طریق کنکور سراسری قبول شد و به ادامه تحصیل پرداخت.

 

مهدی دارای خصوصیات حسن خلق، افتادگی، ایثار، فداکاری در راه خدا، تلاش برای تعالی جامعه اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگ ایران بود وی از همان ابتدای ورود به دانشکده در فعالیت های مذهبی و جریانات آن شرکت می کرد.

 

او به دلیل اینکه در یک خانواده متدین و مذهبی رشد کرده بود، قبل از ایام بلوغ نیز نماز می خواند و بعد از بلوغ بیشتر از گذشته به وظایف شرعی خود عمل می کرد.

 

وی با عموم مردم و به ویژه پدر و مادر، آشنایان، خویشاوندان و دوستان برخورد و معاشرت نیکو داشت و نسبت به خانواده های محروم و مستمند بسیار دلسوز بود و حد امکان به آن ها کمک می کرد.

 

او با شرکت در کلاس ایدئولوژی در مساجد و پای درس اساتید بزرگ تلمذ می کرد و مهدی بعد از اتمام تحصیلات به خدمت سربازی اعزام شد.

 

مهدی بنا به سفارش و سنت پیامبر اکرم (ص) با یک خانم محجبه و متدین ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند بود که اکنون از او به یادگار مانده است.

 

وی پس از اتمام دوره سربازی به شهرستان نوشهر مهاجرت می کند و راهپیمایی های ضد رژیم پهلوی را به همراه همفکرانش سازمان دهی می کند و پس از به بار نشستن انقلاب اسلامی برای رفع محرومیت در مناطق محروم نوشهر و چالوس به ویژه کجور تلاش فراوانی می کند و با همین نگاه جهاد سازندگی را در این شهرستان بنیان گذاری می کند و پس از مدتی به عنوان معاون طرح و عمران فرمانداری نوشهر منصوب می شود.

[gallery columns="1" size="large" ids="96202"]

مهدی با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این نهاد مقدس درآمد و در سمت مسئولیت واحد مهندسی لشکر 25 کربلا به انجام وظیفه مشغول شد.

 

او به عنوان مسئول مهندسی رزم لشگر 25 کربلا نقش ویژه ای در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر چهار ایفا کرد و با پیوستن به نیروهای قرارگاه خاتم الانبیاء در طراحی پل های شناور عملیات خیبر و احداث خاک ریز فعالیت های فروانی داشت.

 

شهید مهدی معقولی بعد از چندین بار اعزام از سوی سپاه و رشادت های فراوان در جبهه ای نبرد حق علیه باطل سرانجام در تاریخ 12 اسفند 1362 در اطراف جزایر مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش برای همیشه در سرزمین طلائیه به یادگار ماند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان