به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان در دفتر لنگرخبر اظهار کرد: اصحاب رسانه سنگر دارانی هستند که باجان و مال خود برای رساندن حقایق و رویدادهای جامعه تلاش می کنند.  

وی با اشاره به بررسی معضلات فرهنگی افزود: در گیلان با بحران در فرهنگ مواجه هستیم که یکی از دلائل آن تعدد قومیت ها و رفت وآمدهای زیاد گردشگران و مسافران به این استان است و درستی های دینی در برابر آموزه های غلط قرار نمی گیرد.

 

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه بخش اعظمی از مسافران به دلیل وجود نعمات خدادادی نظیر کوه و دریا به گیلان سفر می کنند گفت: بحران فرهنگی قابل کنترل است و می توان در کوتاه مدت تهدید را به فرصت تبدیل کرد ولی بحران در فرهنگ موضوع گسترده تری را در برمی گیرد.

[gallery columns="1" size="large" ids="96310,96312"]

*جوان گرایی در کادر اجرایی ستاد اقامه نماز جمعه لنگرود

سلیمانی با اشاره به تغییرات در افراد اجرایی ستاد اقامه نماز جمعه لنگرود بیان کرد: جوانان حس می کنند که روحانیت از آنان فاصله گرفته اند و نخستین اقدامی که در ستاد اقامه نماز انجام شد بها دادن به جوانان و جوان گرایی در کادر اجرایی بود و تلاش شد از همه ظرفیت ها و هنرهای نهفته در جوانان استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه در نماز جمعه به دنبال تولید انقلاب اسلامی هستیم نه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: محتوا بخشی و استفاده از جوانان در برگزاری نماز جمعه باعث شد تا شاهد حضور چشمگیر مردم در اقامه نماز باشیم و رهبری در گزارش های دریافتی خود نماز جمعه لنگرود را به عنوان یکی از رویش های گیلان نامیدند.

 

امام جمعه لنگرود با اشاره احداث مصلا در این شهرستان تصریح کرد: از روز نخست انتخاب مکان مصلا برای احداث تاکنون اختلاف نظرهایی وجود داشت و تا زمانی که رضایت کتبی متصرفان قبلی گرفته نشود مکان فعلی برای برگزاری مصلا استفاده نمی شود و حتی حاضریم تا در صورت عدم رضایت مردم، زمین را به مسکن و شهرسازی برگردانیم تا از درگیری با مردم پرهیز شود.

 

سلیمانی از بازسازی مسجد جامع لنگرود خبر داد و گفت: 800 میلیون تومان برای بازسازی مسجد با دستور نوبخت در نظر گرفته شده است که آغاز بازسازی نیز بعد از ماه مبارک رمضان انجام می شود.

 

وی افزود: در طرح پیشنهادی برای بازسازی مسجد جامع نیز علاوه بر بزرگ تر شدن فضای مسجد، کتابخانه و فضای ورزشی فرهنگی و طبقات برای آقایان و بانوان در نظر گرفته شده است.

 

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای عدم ایجاد مشکل برای نمازگزاران در زمان بازسازی مسجد صورت گرفته است اظهار کرد: اگر متصرفان مدعی زمین مصلا قانع شدند می توان مکان فعلی مصلا را برای ظرفیت بهتری نظیر ایجاد مجتمع فرهنگی و ورزشی در نظر گرفت تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

[gallery columns="1" size="large" ids="96311,96314"]

*همیشه از نگاه بالا به پایین نسبت به مردم به دور بودم

سلیمانی با بیان اینکه همیشه از نگاه بالا به پایین نسبت به مردم به دور بودم خاطرنشان کرد: مسئولین باید در خارج از اداره با مردم صمیمی باشند و رسانه ها می توانند مسئولانی که رابطه کاری و اجتماعی بهتر و بیشتری با مردم دارند را معرفی کنند تا تشویقی برای آنان نیز باشد.

 

وی با اشاره به قتل و خودکشی های چند وقت اخیر در شهرستان بیان کرد: یکی از مشکلات حال حاضر در لنگرود گناهان پنهانی است که آتشی زیر خاکستر است که درنهایت منجر به اعتیاد، خودکشی، قتل و دیگر ناهنجاری های اجتماعی می شود و تا زمانی که اعتقاد مبارزه با فساد وجود نداشته باشد لنگرود به قهقرا می رود.

 

امام جمعه لنگرود با اشاره به اوضاع امنیتی جامعه گفت: با امنیتی کردن شهر مخالف هستم ولی این نباید موجب شود که برخوردی با مجرم صورت نگیرد.

 

سلیمانی با بیان اینکه مردم از سرنوشت مجرمان باخبر نیستند که این ضعف قوه قضائیه است افزود: دستگیری و معرفی مجرمان باعث بازدارندگی از انجام ناهنجاری در جامعه می شود و هرکسی به خود به راحتی اجازه نمی دهد که هر کاری کند.

 

وی با بیان اینکه نباید به داشته ها و داده های شهرستانی اکتفا کرد تصریح کرد: نماینده لنگرود فردی پرتلاش است ولی انتظار مردم این است که در خیلی از زمینه ها ارزش افزوده داشته باشد.

  [gallery columns="1" size="large" ids="96315"]

*نگاه به محرومان آیینه ای برای پیشرفت و عبرت آموزی است

امام جمعه لنگرود بیان کرد: شهرستان لنگرود علی رغم همه ظرفیت های خدادادی دارای ضعف هایی هم است که برخی از شهروندان در گوشه و کنار شهرستان با کمترین امکانات زندگی می کنند و حضور جوانان در مناطق محروم می تواند علاوه بر تقویت روحیه جوانان موجب رفع معضلات و کمک به همنوعان در مناطق محروم شود.

 

سلیمانی نگاه به محرومان را آیینه ای برای پیشرفت و عبرت آموزی دانست و خاطرنشان کرد: جوان امروز با مشاهده نداشته های افراد و میل کمک به همنوع می تواند خود را پیدا کند و از آسیب ها و ناهنجاری ها محفوظ بماند.

 

وی خطاب به مسئولان گفت: سفارشم به مسئولین این است که در مواجه با رخدادها و مشکلات شهری گارد بی مهری و بی اعتنایی به اصحاب رسانه نداشته باشند.

 

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه مردم رسانه را از خود و خبرنگار تریبون همه اقشار است افزود: عدم دخالت رسانه ها در ارائه طریق ها باعث اختلال در سطح زندگی مردم و بی اطلاعی جامعه می شود  و برخورد سلبی و بی حرمتی مسئولان بی حرمتی به اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

انتهای پیام/


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان