به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،مهراد بائوج لاهوتی  در خصوص تاثیرات افزایش نرخ ارز بر روی میزان صادرات، اظهار داشت: اگر دولت بتواند نوسانات ارزی و واردات کالاهای واسطه ای از جمله نهاده ها و یا مواد اولیه را مدیریت کند می توان گفت افزایش قیمت ارز دارای مزیت هایی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز نگاه به واردات را کاهش می دهد و تولید کننده داخلی قدرت رقابت با کالای خارجی را پیدا می کند، گفت: از جمله محاسن دیگر افزایش نرخ ارز افزایش نگاه به صادرات است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در شرایط افزایش نرخ ارز باید مدیریت داشته باشد و اجازه ندهد بخش های تولیدی و کشاورزی در پی این افزایش قیمت ها متضرر شوند، ادامه داد: واحدهای تولیدی نباید مواد اولیه خود را با قیمت نرخ ارز آزاد تهیه کنند زیرا در نهایت مصرف کننده باید فشار افزایش قیمت ها را متحمل شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: توزیع و تخصیص ارز 4 هزار و 200تومانی بین تولیدکنندگان بسیار مناسب و کمک کننده است و باید ادامه پیدا کند./

پایان پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان