به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به روز قدس اظهار کرد: روز قدس یکی از میراث های ماندگار امام خمینی (ره) است که با این نام گذاری جرقه ای در کالبد جهان اسلام دمیده شد که باعث مبارزه با استکبار برای نابودی آنان شد.  

وی با بیان اینکه نگاه امام خمینی با دیگر افراد و چهره های سیاسی متفاوت بود افزود: برخی از  دولت های عربی برای آشتی با رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آنان گام برمی دارند و ازاین رو روز قدس بیش تر از همه نیاز به حضور ملت ها دارد.

 

امام جمعه لنگرود با تأکید بر اینکه راه حل آزادی فلسطین بیداری ملت ها و اتحاد با یکدیگر است بیان کرد: روز قدس متعلق به همه ملت ها است و باقدرتی جبهه مقاومت پشت دروازه های رژیم صهیونیست موجب شده تا حیات اجتماعی خود را درخطر ببینند که اکنون در حال دست وپا زدن هستند.

 

سلیمانی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب درباره شکستن حصر هسته ای تصریح کرد: این دستور اعتمادبه نفسی برای کشور بود که از این باب ملت ایران خوشحال است و پاسخی برای آمریکا است که متعهد به توافقنامه بین المللی نبود.

 

وی با اشاره به دستاوردهای هسته ای ایران درگذشته توسط جوانان کشور بیان کرد: جوانان ایران دارای خلاقیت و ایده های فراوانی هستند ولی لازم است مسئولین چشم به زرق وبرق کشورهای دیگر ندوزند و به توان داخلی تکیه کنند تا در همه عرصه ها شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

 

خطیب جمعه لنگرود با بیان اینکه فرصت دوباره ای برای جبران خسارت و اشتباه وجود ندارد گفت: ملت ایران به خاطر مذاکرات با 5+1 سه سال منتظر و زجر کشیدند تا کشتی به ساحل برسد و کشتی در  وسط اقیانوس غرق شد.

 

سلیمانی با بیان اینکه برجام دستاورد تاریخی نبود و نخواهد بود افزود: اگر قرار است اروپا در برجام بماند باید تضمین عملی بدهد، ما دوست نداریم فضای کشور را دوقطبی کنیم ولی حقیقت را باید گفت باید توجه کنیم که اروپا هم مانند آمریکا قابل اعتماد نیست.

 

وی با اشاره به گذشت سه هفته از ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در این مدت شاهد حرکت شکنی های افرادی در سطح شهر هستیم که ادعا می کنند در کنار مسلمانان زندگی می کنند.

 

امام جمعه لنگرود بیان کرد: نیروی انتظامی در بسیاری از موارد برخورد و تشکیل پرونده داد ولی این حرمت شکنی ها آن قدر زیاد است انسان فکر می کند اصلاً اقدامی صورت نمی گیرد.

 

سلیمانی با اشاره بازارچه نان سنتی در ملاط خاطرنشان کرد: دوست نداریم نان کسی آجر شود ولی برخی از کاسبان بساط خود را از ظهر و عصر در ماه رمضان پهن می کنند و برخی مشتریان نیز نه تنها آشکارا روزه خواری بلکه پرخوری می کنند.

 

وی گفت: شکستن حرمت ماه مبارک رمضان خط قرمز ماه است و اگر این کار را نکنیم خدا از ما در روز قیامت پاسخ درست می خواهد.

 

خطیب جمعه لنگرود با اشاره به فرارسیدن ایام تابستان و حضور مسافران در سواحل چاف و چمخاله تصریح کرد: تابستان نزدیک است و مسئولان باید در این زمینه و نحوه خدمات دهی و ایجاد امنیت برنامه ریزی کنند ولی قرار نیست کسی در سواحل خود را لخت و مست کند.

 

سلیمانی با اشاره به پرداخت مطالبات چای کاران افزود: چای کاران منتظر واریز مبالغ خود هستند و مطالبات آنان با تأخیر پرداخت می شود، دولت باید در این زمینه دقت بیشتری کند و آنان را فراموش نکند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان