به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، "دونالد تاسک" رئیس اتحادیه اروپا نگرانی خود را از اقدامات "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا ابراز داشته و گفت که ترامپ از طریق نقض یا مذاکره مجدد درباره تعدادی از قوانین بین المللی در حال تهدید نظم قوانین بین الملل پس از جنگ سرد است.

تاسک که در یک کنفرانس مطبوعاتی و پیش از آغاز چهل و چهارمین نشست سران جی 7 در شهر لامالبائی در شمال ایالت کبک در کانادا صحبت می کرد، گفت: از شواهد پیداست که رئیس جمهور آمریکا و دیگر اعضای این گرو همچنان به اختلاف خود درباره تجارت، توافق تغییرات آب و هوایی و توافق هسته ای با ایران ادامه خواهند داد.

رئیس اتحادیه اروپا اضافه کرد: چیزی که مرا بیشتر نگران می کند این واقعیت است که نظم قوانین بین المللی در حال به چالش کشیده شدن بوده و از همه تعجب آمیزتر این است که این قوانین توسط معمار اصلی و نگهبان آن یعنی آمریکا به چالش کشیده شده است.

وی افزود: در عین حال تلاش خود را برای متقاعد کردن دوستان آمریکایی و رئیس جمهور ترامپ متوقف نخواهیم کرد که تضعیف این نظم هیچ مفهومی نداشته چون تنها در راستای منافع کسانی است که به دنبال نظم پسا غربی جدید بوده جایی که لیبرال دموکراسی و آزادی های اساسی وجود ندارند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : ترامپ اولاند

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان