به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، فاطمه اسماعیل پور ظهر امروز در جلسه انجمن و نهضت مطالعه کتابخانه های عمومی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه چهار باب کتابخانه عمومی در این شهرستان وجود دارد اظهار کرد: یک کتابخانه به صورت اشتراکی با در زندان لنگرود ایجادشده است که تعداد کتابخانه های لنگرود به پنج باب رسیده است.



وی با بیان اینکه 89 هزار و 901 نسخه کتاب در کتاب های شهرستان وجود دارد افزود: تعداد اعضای فعال در طول یک سال گذشته نیز سه هزار و 272 نفر بوده است.



 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود با اشاره به امانت 68 هزار و 800 جلد کتاب توسط اعضای کتابخانه ها گفت: لنگرود دارای کتاب خوان و مطالعه کنندگان زیادی است ولی وسعت کتابخانه لنگرود جوابگوی افراد نیست.



 

اسماعیل پور با بیان اینکه جایگاه مناسبی برای کتاب خوان وجود ندارد تأکید کرد: سرانه فضای مطالعه برای کتاب خوان در شهرستان لنگرود ضعیف است که باعث وجود اشکالاتی برای کتابخانه ها و کتاب خوان ها شده است.



 

وی با اذعان به اینکه کم لطفی هایی در حق کتابخانه های شهرستان می شود تصریح کرد: کتابخانه عمومی شمس لنگرودی به عنوان کتابخانه طرح الگو در بین کتابخانه های استان قرارگرفته که موجب می شود نواقص رفع و خدمات بهتری به مراجعان ارائه گردد.



 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود با اشاره به لزوم تجهیز کتابخانه ها و تخصیص بودجه برای کتابخانه ها بیان کرد: لازم است اعتبار لازم برای کتابخانه ها تعریف و تخصیص داده شود تا برای تجهیز امکانات کتابخانه ها و تشویق مردم برای مطالعه کتاب استفاده شود.



 

اسماعیل پور با تأکید بر پرداخت به موقع سهم نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه گفت: لنگرود دارای ظرفیت های فرهنگی بالایی است که این مشروط به تأمین اعتبارات لازم و پرداخت نیم درصد از سوی شهرداری های شهرستان است تا بتوان کتابخانه ای جامعه و استاندارد را فراهم کرد.



 

وی با بیان اینکه تنها منبع درآمدی کتابخانه از بخش نیم درصد توسط شهرداری ها است افزود: در بین پنج شهرداری شهرستان لنگرود تنها شهرداری لنگرود حق نیم درصد شهرداری را به اول سال جاری تاکنون به صورت مستمر به کتابخانه پرداخت می کند و لازم است دیگر شهرداری ها نیز با تأکیدی که فرماندار لنگرود داشتند نسبت به پرداخت حق نیم درصد اقدام کنند تا بتوان در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی سرمایه گذاری کرد.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان