به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، فرماندار شهرستان لنگرود در جلسه انجمن و نهضت مطالعه کتابخانه های عمومی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه ظرفیت های فرهنگی لنگرود بالا است اظهار کرد: لنگرود دارای افراد معروف و نویسندگان مطرحی است که برای معرفی آنان به نسل جوان و آثار و فعالیت هایشان اقدامات مناسبی صورت نگرفته است.



 



وی با بیان اینکه در یک بازه زمانی کتابخانه ها توسط شهرداری اداره می شد افزود: جلسه امروز انجمن کتابخانه ها نشان از غربت این نهاد فرهنگی است که از شهرداری های شهرستان فقط شهردار لنگرود حضور دارد و از بقیه شهرداری ها نماینده شرکت کرده است که لازم بود خود شهرداران در این جلسه شرکت می کردند.



 



سیدرضا جوادپور گفت: کتابخانه شهرستان با کمک دستگاه های فرهنگی و آموزشی می تواند ابتکار عمل در این حوزه را به دست گیرد.



 



فرماندار لنگرود با تأکید بر اینکه پرداخت نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه وظیفه قانونی است افزود: کلیه شهرداران شهرستان لنگرود حسابی مستقل مانند حساب 5 درصد شهرداری ایجاد کنند تا مبالغ برای پرداخت به امور کتابخانه ها مشخص و بر اساس نظم باشد.



 



شهردار لنگرود نیز در جلسه انجمن و نهضت مطالعه کتابخانه های عمومی لنگرود اظهار کرد: شهرداران یکی از متولیان کمک به کتابخانه ها با پرداخت حق نیم درصد از منابع مالی هستند که از اول سال جاری تاکنون حق نیم درصد به صورت مستمر به حساب کتابخانه پرداخت می شود.



 



وی با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید رونق بیشتری داشته باشد افزود: شهرستان دارای فرهیختگان و نویسندگان بزرگی است که نشان می دهد زیربنای شهرستان دارای فرهنگ و ریشه پایداری است و باید برای حفظ آن کوشش کنیم.



 



یکی از پیشکسوتان و نویسندگان لنگرود نیز در این جلسه با بیان اینکه کتابخانه مکانی آرام جهت مطالعه است اظهار کرد: کمک اصلی به کتابخانه از طریق پرداخت حق نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه است که باید شهرداران در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.



 



محمد بندری با بیان اینکه کتابخانه یک مرجع فرهنگی است و باید برای فرهنگ خودمان احترام بگذاریم افزود: فرهنگ در بعضی جاها خیلی بالاتر از فرهنگ است.



 



وی گفت: مسئولان باید باهمت خود کتابخانه را یاری دهند و با پرداخت منابع مالی به کتابخانه در توسعه این امر نیک شریک باشند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان