به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، هادی نوری در جلسه انجمن و نهضت مطالعه کتابخانه های عمومی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: کتابخانه یک نهاد غیردولتی عمومی است که فاقد بودجه مستقیم است و بخشی از بودجه دولت از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه ها تخصیص داده می شود که کفاف پرداخت حقوق پرسنل را نیز نمی دهد.



 



وی با بیان اینکه سهم نیم درصد شهرداری ها جهت پرداخت به کتابخانه ها دیگر منبع دریافت مبالغ برای اداره کتابخانه ها است افزود: برخی از شهرداران در پرداخت این حق قانونی به کتابخانه ها تعلل می کنند.



 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه لنگرود ظرفیت ایجاد یک کتابخانه دیگر را دارد گفت: احداث یک کتابخانه در محلات قدیمی نظیر چالکیاسر، انزلی محله و فشکالی محله ازجمله برنامه های در نظر گرفته شده است که مسئولین می توانند در تحقق این موضوع کمک کنند.



 

نوری با اشاره به فضای فرهنگی و تاریخی شهرستان لنگرود تصریح کرد: آمار کتاب و کتاب خوانی و مطالعه در این شهرستان بالا است که در رتبه چهارم گیلان نیز قرار دارد.



 

وی با بیان اینکه باید زیرساخت لازم برای مطالعه کنندگان فراهم شود خاطرنشان کرد: طبق برنامه پنج ساله طرح توسعه برای کتابخانه های استان، مطالبات بر اساس طرح توسعه درخواست می شود.



 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با انتقاد از بی توجهی برخی از فرمانداران گیلان نسبت به مطالعه و کتاب خوانی بیان کرد: در برخی از شهرستان ها فرمانداران و مسئولین توجهی به جلسات کتابخانه ها ندارند و حتی برخی فرمانداران در برگزاری جلسات نهضت مطالعه و بیان مشکلات کتابخانه ها جهت رفع آنان اخلال نیز ایجاد می کنند.



 

نوری با بیان اینکه تلاش کردیم که کتابخانه فقط فضای مطالعه نباشد گفت: ایجاد و توسعه فضای فرهنگی و آموزش در کتابخانه از برنامه هایی است که در حال انجام است و علاقه مندان به کتاب می توانند در کلاس های آموزشی، نویسندگی، خوشنویسی، جمع خوانی و همایش ها شرکت کنند.



 

وی با بیان اینکه در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی رو به رشد هستیم افزود: کتابخانه شهرستان لنگرود نیازمند یک سالن اجتماعات و همایش ها برای برگزاری برنامه های خود است که می توان از داشته های فعلی برای گسترش بهره برد.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان