به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به روسیه، چندی قبل خبری در رسانه های ایران منتشر شد مبنی بر میزبانی مشترک دو کشور قطر و ایران که این موضوع از دیدگاه مسئول رسانه ای فیفا نه تنها صحیح نیست بلکه باعث خواهد شد مسئولان برگزارکننده قطری چنین فرصتی را هم در اختیار کشور ایران قرار ندهند.

مدیر رسانه ای فیفا در این مورد به خبرنگار مهر گفت: میزبانی مشترک حرف غلطی است. کشور آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۴ میزبانی بازی ها را برعهد ه داشت و از کانادا برای برگزاری اردو کمک گرفت و در آن مقطع ۱۳ کشور در کانادا اردو زدند. در همان زمان تیم های برزیل، مراکش، هلند، اسپانیا و آلمان با کانادا دیدار دوستانه برگزار کردند. ضمن اینکه به طور مثال در همان مقطع تیم های سوییس و بولیوی با هم دیدار دوستانه برگزار کردند تا با شرایط جغرافیایی آشنا شوند.

مهرداد مسعودی ادامه داد: در ضمن الان یک مساله در خصوص تعطیلی لیگ های اروپایی وجود دارد که بسیار تعیین کننده است. اگر لیگ ها یک هفته قبل از آغاز رقابت ها تعطیل شوند که عملا فرصتی برای برگزاری اردوها باقی نمی ماند اما اگر دو هفته قبل از مسابقات تعطیل شوند جزیره کیش می تواند با حفظ استانداردها، از اردوها میزبانی کند. 

مسعودی تصریح کرد:  این برای کشور و فوتبال ما فرصت خوبی است و نباید با اطلاع رسانی غلط چنین فرصتی را از فوتبال و کشورمان بگیریم. کمپ اسپایر قطر پیشنهاد داده بود که حاضر است کیفیت چمن ورزشگاه های کیش را ارتقا دهد تا آنها بتوانند میزبان اردوها باشند که این فرصت خوبی برای ارتقای کیفی و فنی ورزشگاه های ما به حساب می آید. اینکه گفته شود میزبانی مشترک باعث خواهد شد قطری ها از خواسته و پیشنهاد خود عقب نشینی کنند و این هدف بزرگ لطمه بخورد. 

مدیر رسانه ای فیفا با بیان اینکه سطح کیفی رسانه ای این دوره از رقابت ها در روسیه بالا است، گفت: روسیه از حیث پوشش خبری تا بدینجا رکورددار است. در حال حاضر ۳۸۰۰ خبرنگار و عکاس و ۱۱ هزار نفر از شبکه های تصویری در این رقابت ها حضور یافته اند. شبکه فاکس آمریکا به عنوان مثال ۷۵۸ نفر را به روسیه فرستاده ضمن اینکه شبکه خواهر آن یعنی تله موندو که به زبان اسپانیایی است ۶۰۰ نفر را به روسیه اعزام کرده است. این در حالی است که تیم فوتبال آمریکا اصلا به جام جهانی راه پیدا نکرده است.

مسعودی افزود: رقابت های جام جهانی به لحاظ رسانه ای و پوشش تصویری روز به روز در حال توسعه است.  به عنوان مثال در فینال جام جهانی ۱۹۹۸ در فرانسه ۳۶ دوربین حضور داشت در حالیکه الان هر مسابقه با ۳۷ و بعضا با ۳۹ دوربین پوشش تصویری داده می شود که این از اهمیت پوشش تصویری مسابقات حکایت دارد.

وی با بیان اینکه فوتبال و رقابت های جام جهانی این روزها با زندگی افراد جامعه گره خورده، گفت: وقتی قرار شد جام جهانی ۲۰۱۰ در کشور آفریقای جنوبی برگزار شود، من به فیفا پیشنهاد دادم باید برنامه ای ساخته شود تا در کنار فوتبال به معرفی موسیقی، فرهنگ، غذا و حتی موضوع آپارتاید پرداخته شود. این کار در نوامبر سال ۲۰۰۹ یعنی یک سال قبل از آغاز جام جهانی با پخش ۱۷ برنامه انجام شد.  موفقیت این برنامه به قدری بود که تعداد این ۱۷ برنامه برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به ۳۶ برنامه ارتقا پیدا کرد. 

مدیر رسانه ای فیفا گفت: در سال ۲۰۱۱ هم من فیلمی را کارگردانی کردم تحت عنوان Our South Africa  (آفریقای جنوبی ما) که درباره همه طبقات …


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان