ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: تیم ملی کشورمان در مجموع قابل قبول بود، بازی اول ما با قهرمان آفریقا بود که شروع سختی داشتیم اما توانستیم در ثانیه های پایانی با اشتباه مدافع حریف به سه امتیاز خوب دست پیدا کنیم به هر حال همیشه بازی اول شرایط ویژه ای دارد و اگر گام اول را محکم برداریم مطمئنا در گام های بعدی عملکرد بهتری خواهیم داشت. ما توانستیم بعد از پیروزی برابر مراکش دو بازی خوب و تماشاگرپسند را مقابل اسپانیا و پرتغال انجام دهیم. هر چند برابر اسپانیا شکست خوردیم ولی بازی قابل قبولی از لحاظ فنی به نمایش گذاشتیم.

بازیکن پیشین تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: برابر اسپانیا یک بازی منطقی و معقول انجام دادیم حریف ما سابقه قهرمانی در جهان را داشت و از تیم هایی است که خیلی ها معتقدند می تواند در این دوره هم قهرمان جهان شود بنابراین خوشحالم که توانستیم مقابل این تیم یک بازی منطقی ارائه داده و فشار زیادی بر دروازه حریف بیاوریم و حتی می توانستیم در پایان کار را به تساوی بکشانیم اما متاسفانه تا حدودی بدشانسی هم در جام جهانی نصیب ما شد وگرنه صعود ما به دور بعد حتمی بود.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی ایران برابر پرتغال هم گفت: مقابل این تیم پایاپای بازی کردیم. اگر بخواهیم رونالدو را از بقیه جدا کنیم اعتقاد دارم آنها هم بازیکنان معمولی داشتند و شاید تنها رونالدو بود یک سر و گردن از همه بالاتر بود و از اعتبار و وزن بیشتری در فوتبال و تیم ملی پرتغال برخوردار است اما در مجموع این دیدار هم متاسفانه بدشانس بودیم زیرا در ثانیه های پایانی مهدی طارمی یک موقعیت صددرصد را از دست داد و اگر آن توپ تبدیل به گل می شد مطمئنا الان باید برابر روسیه یا اروگوئه به میدان میرفتیم.

همدانی در خصوص اختلافاتی که پس از بازگشت تیم ملی به ایران بین کی روش و برانکو سرمربی پرسپولیس افتاده است، گفت: وقتی مصاحبه ها را می خواندم متاسف شدم چرا این دو علیه یکدیگر موضع گرفته و بار دیگر تجربه های تلخ را تکرار کنند. پرسپولیس و استقلال هر دو به تیم ملی بازیکن دادند و باید سرمربی تیم ملی و برانکو با هم تعامل داشته باشند زیرا این درگیری ها تنها باعث متضرر شدن فوتبال ما می شود و هیچ دستاورد دیگری برای ما نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شاکله تیم ملی تقریبا از بازیکنان استقلال و پرسپولیس است، ما پیش از شروع جام یک وحدت و همدلی خوبی را تجربه کردیم اما نمی دانم چرا این دو هنوز به تهران نرسیده با یکدیگر درگیر شده و علیه هم صحبت می کنند.

همدانی در ادامه گفت: امیدوارم فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج در این قضیه ورود کند و اجازه ندهد این درگیری ها ادامه پیدا کرده چون تنها فوتبال ماست که از این موضوع ضرر می کند.

بازیکن پیشین تیم ملی در خصوص صحبت هایی که این روزها درباره رفتن کی روش از تیم ملی است، گفت: او نزدیک به هفت سال است که در فوتبال ما حضور دارد کاملا با شرایط ما آشناست کادر فنی باثباتی دارد، برنامه ریزی دقیقی برای تیم ملی داشته و به نظرم او باید بماند و تیم ملی را هدایت کند. با توجه به شناختی او از فوتبال ما دارد و زمان زیادی تا شروع جام ملت های آسیا باقی نمانده اگر کی روش برود فوتبال ما درجا خواهد شد و دوباره به گذشته بازخواهیم گشت. بنابراین فدراسیون فوتبال باید کی روش را تا جام ملت های آسیا حفظ کند.

همدانی خاطرنشان کرد: ما باید از حضور در جام جهانی درس بگیریم با اینکه در حال حاضر به تازگی مرحله مقدماتی به پایان می رسد اما نکات زیادی را می توان از همین بازی ها یاد گرفت، استفاده کرد و مربیان ما می توانند بر تجربیات خود بیفزایند.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که بهترین بازیکن ایران در جام جهانی چه کسی بوده است، گفت: خوشحالم از اینکه رفته رفته فوتبال ما از ستاره پروری خارج می شود به اعتقاد من همه بازیکنان بهترین بودند و تلاش زیادی کردند تا هم دل مردم را شاد کنند و هم یک فوتبال خوب را به نمایش بگذارند اما اگر بخواهم سه نفر را به عنوان بهترین ها انتخاب کنم به اعتقاد من امید ابرهیمی، علیرضا بیرانوند و وحید امیری عملکرد بسیار قابل قبولی داشتند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان