به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شهرتی فر ظهر امروز شنبه در جلسه هماهنگی این رویداد گفت: خدابخش استاندار آذربایجان شرقی و آناتولی کارپف استاد بزرگ جهان و اسطوره بلامنازع شطرنج دنیا حرکت اول مسابقه را به صورت نمادین انجام می دهند.

رئیس ستاد برگزاری مسابقه بزرگ بین المللی سیمولتانه تبریز۲۰۱۸ از آغاز این مسابقه از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این رویداد برگزار می شود و به صورت رسمی مسابقه با حضور ۲۰۱۸ نفر از شرکت کنندگان و ۱۰ استاد بزرگ شطرنج آغاز خواهد شد.

شهرتی فر از برگزاری جشن اختتامیه ساعت ۱۹ روز دوشنبه در پارک ائل گلی تبریز خبر داد و گفت: جشن اختتامیه به صورت مردمی برگزار می شود و شاهد آتش بازی نیز در ساعت ۲۱ خواهیم بود.   همچنین برنامه موسیقی سنتی آذربایجانی نیز توسط هنرمندان به صورت زنده اجرا می شود.

وی سپس گفت: برای اولین بار در کشور است که رویدادی به این بزرگی و با این تعداد شرکت کننده برگزار می شود. همچنین آناتولی کارپف نیز حرکت اول را به صورت نمادین به همراه استاندار آذربایجان شرقی انجام می دهد.

وی همچنین از پخش زنده تصویری این رویداد از چندین شبکه سراسری و بین المللی سیما خبر داد.

پخش رویداد بزرگ سیمولتانه شطرنج تبریز از ۵ شبکه سراسری سیما

مسعود واحدی نژاد مدیر برگزاری مسابقه بزرگ سیمولتانه شطرنج تبریز ۲۰۱۸ نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری این رویداد گفت: مسابقه بزرگ بین المللی سیمولتانه تبریز۲۰۱۸ روز دوشنبه ۱۱ تیرماه در محوطه اصلی ائل گلی تبریز برگزار می شود.

وی سپس گفت: این رویداد بزرگ بین المللی از طریق ۵ شبکه ملی و جهانی سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود.

واحدی نژاد با بیان اینکه رحیمی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز نگاه ویژه ای برای ترویج ورزش همگانی تبریز دارد، ابراز داشت: وی فردی ورزشی است و کاملا آشنایی خوبی با رشته های مختلف ورزشی و ورزش همگانی و قهرمانی دارد و در این مدت کوتاه تلاش زیادی برای معرفی تبریز۲۰۱۸ در سطح جهانی داشته است.

وی از رقابت ۱۰ استاد بزرگ مطرح شطرنج جهان با ۲۰۱۸نفر شطرنج باز در تبریز خبر داد و گفت: آناتولی کارپف اسطوره شطرنج جهان و قهرمان بلامنازع این رشته در این رقابت حاضر خواهد بود.

ثبت نام ۵۰ شهروند بالای ۶۰ سال در مسابقه سیمولتانه تبریز

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز نیز در این جلسه از ثبت نام ۵۰ شهروند بالای ۶۰ سال در مسابقه سیمولتانه تبریز۲۰۱۸ خبر داد و گفت: این رویداد بزرگ بین المللی از ۵ شبکه تلویزیونی سراسری کشورمان پخش می شود.

علیرضا رحیمی گفت: این مسابقه بزرگ بین المللی صبح دوشنبه در محوطه پارک ائل گلی تبریز برگزار می شود و استاد بزرگ مطرح شطرنج جهان با ۲۰۱۸ نفر شطرنج باز رقابت می کنند.

وی سپس گفت: این مسابقه از ۵ شبکه سراسری به مدت ۵ ساعت پخش می شود.

رحیمی از حضور رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان در این رویداد خبر داد و گفت: مسئولان استانی و شهری، هنرمندان و قهرمانان ملی نیز در این مسابقه شرکت می کنند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز با اشاره به استقبال بالای شهروندان تبریزی و غیرتبریزی از این رویداد گفت: ۵۰ نفر از ثبت نام کنندگان این رویداد از افراد بالای ۶۰ سال هستند که نشان از ترویج ورزش همگانی در سطح شهر دارد.

وی گفت: افتتاح این مسابقه نیز توسط آناتولی کارپوف، قهرمان اسطوره ای شطرنج دنیا که ۱۷ سال قهرمان بلامنازع جهان بوده انجام می شود.

گفتنی است مسابقه بزرگ بین المللی سیمولتانه تبریز۲۰۱۸ روز دوشنبه ۱۱ تیرماه در محوطه اصلی ائل گلی تبریز برگزار می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان