به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از آخرین مرحله از رقابتهای گزینشی المپیک که با حضور ۳۱۸ کاراته کا از ۸۴ کشور به میزبانی کرواسی در سالن «مارینا لوینو» شهرک اوماگ جریان دارد، با موفقیت نمایندگان کشورمان همراه بود. 

فاطمه خنکدار در وزن ۵۳- کیلوگرم کار خود را با برتری یک بر صفر مقابل «آسیا آگوس» دارنده مدال برنز جوانان اروپا و لیگ جهانی بلغارستان از ایتالیا آغاز کرد و سپس «آزیره توکتاگازی» از قزاقستان را ۴ بر یک از پیش رو برداشت و در ادامه با همین نتیجه «ملیوا ماریجا» از مقدونیه را شکست داد و سپس با برتری ۲ بر یک در پیکار با «اوئیز موزنیز» از لیتوانی راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

این بانوی کاراته ایراندر مرحله نیمه نهایی به مصاف «آوگل جیل» از آلمان رفت و پس از تساوی صفر بر صفر در پایان وقت قانونی با رای داوران پیروز شد و ضمن رسیدن به دیدار نهایی، سهمیه حضور در المپیک نوجوانان را کسب کرد. 

علیرضا فرجی نیز در وزن ۶۱- کیلوگرم پسران دور نخست با رای داوران از سد «نیکتیا اورلوس» از لیتوانی گذشت و سپس ۲ بر یک برابر «کانگ جیوک» از کره جنوبی به پیروزی دست یافت و در ادامه در مبارزه با «تانانت سوندورفان» از تایلند با رای داوران و «تورسونماخماتوف» از ازبکستان یک برصفر پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی نیز در این مرحله برابر «اولزاس کولاژان» از قزاقستان در پایان وقت قانونی با رای داوران برنده و با صعود به دیدار نهایی سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد.

همچنین نوید محمدی نیز راهی مرحله نیمه نهایی شده و شانس کسب سهمیه را دارد.این کاراته کای وزن ۶۸+ کیلوگرم کشورمان کار خود را با پیروزی ۱۰ بر صفر برابر «متئو گیرالدو» از کلمبیا آغاز کرد و سپس «محمد الکارنی» از عربستان را ۵ بر صفر از پیش رو برداشت. محمدی در ادامه یک بر صفر «ایلیارادونجیچ» از مونته نگرو را شکست داد و در ادامه ۳ بر صفر برابر «هنریک رایدسترم» شاگرد «واین اوتو» در تیم ملی نروژ صاحب برتری شد و بدون از دست دادن امتیاز به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

«اوتو» عضو سابق تیم ملی کاراته انگلیس و یکی از پرافتخارترین کاراته کای بریتانیاست که سالهاست هدایت تیم های ملی نروژ را بر عهده دارد. وی هم دوره مهران بهنام فر سرمربی فعلی تیم ملی کشورمان است که تقابل دو مربی جوان در پایان به سود سرمربی ایرانی به پایان رسید.

نگین آلتونی و ابوالفضل میرزایی دیگر کاراته کاهای کشورمان بودند که امروز با شکست برابر رقبای خود از کسب سهمیه بازماند.

روز گذشته نیز مبینا حیدری موفق به کسب سهمیه شده بود. 


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان