به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین دوره بازی های آسیایی از ۲۷ مرداد ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی به میزبانی اندونزی و در دو شهر پالمبانگ و جاکارتا و همچنین برخی از حومه های این دو شهر آغاز می شود. البته از میان رشته های این دوره از بازی ها، رقابت ورزشکاران در برخی از رشته ها مانند فوتبال، هندبال و ... پیش از مراسم افتتاحیه آغاز می شود و بر همین اساس اعزام آنها به محل برگزاری این رقابت ها زودتر از دیگر ورزشکاران انجام می شود.

در مجموع اینکه بر اساس زمانبندی برگزاری رقابت ورزشکاران در رشته های مختلف بازی های آسیایی که از سوی برگزارکنندگان این بازی ها اعلام شده است، زمان اعزام ورزشکاران کشورمان و بازگشت آنها متفاوت است.

بر اساس برنامه ای که کمیته ملی المپیک تا به امروز برای اعزام اعضای کاروان ایران به اندونزی نهایی کرده است، فوتبال اولین رشته ای است که به اندونزی اعزام می شود و ورزشکاران سه گانه هم به عنوان آخرین رشته راهی این کشور می شوند.

زمانبندی اعزام ورزشکاران در رشته های مختلف به محل برگزاری بازی های آسیایی در اندونزی به این شرح است:

فوتبال
تیم ملی فوتبال ایران ۱۲ مرداد ماه عازم پکن می شود و ۱۸ مرداد ماه هم از این شهر راهی جاکارتا می شود. ۱۱ شهریور ماه هم به عنوان زمان بازگشت این تیم مشخص شده که از طریق کوالالامپور انجام می شود.

هندبال
ملی پوشان هندبال ایران ۱۵ مرداد ماه تهران را به مقصد کوالالامپور ترک کرده و یک روز بعد وارد جاکارتا می شود. ۱۰ شهریور ماه نیز به عنوان زمان بازگشت آنها نهایی شده است.

سوارکاری 
۱۵ مرداد ماه سوارکاران ایران و همراهانشان با پرواز کوالالامپور، تهران را ترک کرده و یک روز بعد وارد جاکارتا می شوند. ۱۲ شهریور ماه زمان بازگشت آنهاست که از همین مسیر انجام می شود.

واترپلو
۱۹ مرداد ماه زمانی است که برای اعزام تیم ملی واترپلو لحاظ شده است. اعضای این تیم با پرواز کوالالامپور، تهران را ترک کرده و یک روز بعد وارد جاکارتا می شوند؛ ضمن اینکه ۱۱ شهریور ماه نیز زمان بازگشت آنها از همین مسیر است. البته برگزاری اردو در سنگاپور و بر همین اساس تاریخ زمان ورود به جاکارتا، موضوعی است که به خاطر آن احتمال دارد تغییراتی در این زمینه ایجاد شود.

دوچرخه سواری (کوهستان)
رکابزنان ایران در بخش کوهستان ۲۰ مرداد ماه با پرواز تهران ـ کوالالامپور راهی جاکارتا می شوند و اول شهریور نیز به کشور بازمی گردند. البته دومین گروه رکابزنان کوهستان همزمان با گروه اول به جاکارتا سفر می کنند، اما دهم شهریور ماه به عنوان زمان بازگشت آنها اعلام شده است.

شنا و بدمینتون
تیم های ملی شنا و بدمینتون ۲۲ مرداد ماه تهران را ترک کرده و یک روز بعد از کوالالامپور وارد جاکارتا می شوند. سوم شهریور ماه زمان بازگشت این دو تیم است.

ووشو، والیبال، کبدی، تکواندو، پاراگلایدینگ، شمشیربازی و ژیمناستیک
۲۲ مرداد ماه زمان اعزام اعضای تیم های ملی ووشو، والیبال، کبدی، تکواندو، پاراگلایدینگ، شمشیربازی و ژیمناستیک به جاکارتا است که همگی از طریق کوالالامپور انجام می شود. طبق برنامه ووشوکاران، تکواندوکاران و کبدی کاران ایران سوم شهریور به کشور بازمی گردند. ۱۱ شهریور ماه زمان بازگشت تیم ملی والیبال است. تیم ملی پاراگلایدینگ ۸ شهریور ماه و اعضای تیم های شمشیربازی و ژیمناستیک هم به ترتیب دوم و سوم شهریور ماه به کشور بازمی گردند.

وزنه برداری، قایقرانی، گروه دوم سوارکاری و بسکتبال (هر دو تیم) 
اعضای تیم های ملی وزنه برداری، قایقرانی، گروه دوم سوارکاری و بسکتبال (هر دو تیم) ۲۴ مرداد ماه از طریق کوالالامپور راهی جاکارتا می شوند، اما زمان بازگشت آنها متفاوت است. بر این اساس وزنه برداران ۶ شهریور ماه و پاروزنان دوم شهریور ماه به کشور بازمی گردند. اعضای تیم سه نفره بسکتبال ۶ شهریور ماه جاکارتا را ترک می کنند و ۱۱ شهریور ماه هم زمان بازگشت تیم ملی بسکتبال است. گروه دوم سوارکاری که شامل سرپرست و دامپزشک می شود نیز ۱۲ شهریور ماه به کشور بازمی گردند.

کشتی آزاد و فرنگی، تیروکمان و دوچرخه سواری
ملی پوشان ایران در تیم های کشتی آزاد و فرنگی و تیر و کمان ۲۵ مرداد ماه تهران را به مقصد کوالالامپور ترک کرده و یک روز بعد وارد جاکارتا می شوند. در این بین آزادکاران ۳۰ مرداد ماه و فرنگی کاران اول شهریور ماه به تهران بازمی گردند؛ زمان بازگشت کمانداران هم ۸ شهریور ماه است.

همچنین رکابزنان ایران در بخش جاده هم همزمان با ورزشکاران این تیم ها یعنی ۲۵ مرداد ماه به جاکارتا اعزام می شوند. اولین گروه رکابزنان جاده ۳ شهریور ماه و گروه دوم ۱۰ شهریور ماه به تهران بازمی گردند.

گروه دوم وزنه برداری، پنچاک سیلات و اسکواش
۲۶ مرداد ماه برای اعزام ورزشکاران این رشته ها در نظر گرفته شده است. بر این اساس وزنه برداران گروه دوم ۶ شهریور ماه به کشور بازمی گردند. اعضای تیم ملی پنچاک سیلات ۸ شهریور ماه و اسکواش بازان هم ۱۱ شهریور ماه به کشور بازمی گردند.

کشتی فرنگی، قایقرانی (قایق بادبانی) و بوکس
فرنگی کاران ایران ۲۷ مرداد ماه از طریق کوالالامپور عازم جاکارتا شده و اول شهریور ماه بازمی گردند. همچنین پاروزنان ایران در بخش بادبانی هم همراه با اعضای تیم ملی بوکس ۲۷ مرداد ماه عازم جاکارتا می شوند. اعضای این دو تیم ۱۰ و ۱۱ شهریور ماه به کشور بازمی گردند.

برای اعزام تیم ملی جوجیتسو به جاکارتا که از طریق کوالالامپور انجام می شود نیز زمان ۲۷ مرداد ماه لحاظ شده است؛ پنجم شهریور ماه نیز زمان بازگشت این تیم است.

دوومیدانی (حسن تفتیان)
حسن تفتیان یکی از دوندگان کشورمان است که از پاریس عازم جاکارتا می شود. وی ۲۸ مرداد ماه به جاکارتا سفر می کند و ۹ شهریور ماه نیز زمان بازگشت این دونده خواهد بود. تفتیان همراه با مربی خارجی خود در بازی های آسیایی شرکت می کند و پس از اتمام این بازی ها، مربی وی از همان اندونزی عازم فرانسه می شود.

کاراته و دوچرخه سواری (گروه سوم جاده) 
۲۸ مرداد ماه اعضای تیم ملی کاراته و سومین گروه دوچرخه سواری جاده همزمان عازم کوالالامپور شده و یک روز بعد از طریق این شهر راهی جاکارتا می شوند. رکابزنان این گروه سوم شهریور ماه به کشور بازمی گردند اما کاراته کاران هشتم شهریور ماه اندونزی را ترک می کنند.

سوارکاری (پرش)، دوومیدانی (گروه دوم)، تنیس روی میز و دوچرخه سواری پیست
۲۹ مرداد ماه زمانی است که برای اعزام این تیم ها به جاکارتا در نظر گرفته شده است. از میان آنها سوارکاران و پینگ پنگ بازان ۱۲ شهریور ماه و دوومیدانی کاران ۹ شهریور ماه به کشور بازمی گردند. رکابزنان پیست هم ۱۰ شهریور ماه جاکارتا را ترک می کنند.

همچنین ​خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری قرار است چهارم شهریور ماه از طریق کوالالامپور عازم جاکارتا شود و ۱۲ شهریور ماه همراه با آخرین گروه سوارکاری به کشور بازگردد.

کوراش، شیرجه و دوومیدانی (گروه سوم) 
اعضای تیم های ملی کوراش، شیرجه و دوومیدانی (گروه سوم) ۳۱ مرداد ماه تهران را به مقصد کوالالامپور ترک کرده و یک روز بعد وارد جاکارتا می شوند. در این بین ورزشکاران کوراش و دوومیدانی ۹ شهریور ماه این شهر را ترک می کنند و با فاصله دو روز بعد هم تیم ملی شیرجه راهی تهران می شود.

برای اعضای تیم ملی جودو به جاکارتا اول شهریور ماه در نظر گرفته شده است. این تیم یک روز پس از اعزام از طریق کوالالامپور وارد محل برگزاری بازی های آسیایی شده و ۱۱ شهریور ماه هم جاکارتا را ترک می کند.

دوومیدانی (گروه چهارم) 
چهارمین گروه از اعضای تیم ملی دوومیدانی دوم شهریور ماه از طریق کوالالامپور عازم جاکارتا شده و ۹ شهریور ماه هم به کشور بازمی گردند.

دوومیدانی (احسان حدادی)
حسان حدادی نیز دیگر دونده کشور ما در بازی های آسیایی است که چهارم شهریور ماه از فرانکفورت همراه با مربی خارجی خود عازم جاکارتا می شوند و ۹ شهریور ماه هم این شهر را ترک می کنند. مربی حدادی از همان جاکارتا به آلمان بازمی گردد.

قایقرانی (روئینگ)
اعضای تیم ملی قایقرانی روئینگ ۲۱ تیرماه عازم پکن می شوند و ۲۲ مرداد ماه از همان جا راهی پالمبانگ خواهند شد. سوم شهریور ماه زمان بازگشت این تیم است.

قایقرانی (کانوکایاک آب های آرام) 
اعضای تیم ملی قایقرانی (کانوکایاک آب های آرام) ۱۴ مرداد ماه راهی کوالالامپور می شوند و پس از دو هفته اردوی آماده سازی، این شهر را به مقصد پالمبانگ ترک می کنند. ۱۱ شهریور ماه زمان بازگشت این تیم است. همچنین قرار است رئیس فدراسیون قایقرانی ۲۲ مرداد ماه عازم پالمبانگ شود و همراه با آخرین تیم اعزامی این فدراسیون به کشور بازگردد.

والیبال ساحلی
اعضای تیم ملی والیبال ساحلی ۲۲ مرداد ماه راهی کوالالامپور شده و یک روز بعد وارد پالمبانگ می شوند؛ آنها هشتم شهریور ماه به کشور بازمی گردند.

تیراندازی و تنیس
تیراندازی و تنیس تیم هایی هستند که ورزشکارانشان ۲۲ مرداد ماه تهران را به مقصد پالمبانگ ترک می کنند، البته تیراندازان به صورت مستقیم عازم این شهر می شوند اما تنیسورها از طریق کوالالامپور؛ آنها ۲۵ شهریور و اول شهریور ماه به ترتیب به کشور بازمی گردند.

۲۵ مرداد و ۶ شهریور ماه زمانی است که برای اعزام و بازگشت تیم ملی صخره نوردی در نظر گرفته شده است؛ این اعزام از طریق کوالالامپور انجام می شود.

ورزش های سه گانه
اعضای تیم ملی ورزش های سه گانه دوم شهریور ماه از طریق کوالالامپور عازم پالمبانگ می شوند و ۱۳ شهریور هم به کشور بازمی گردند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان