فاطیما فربد در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه از سال 1392 به ورزش روی آورده است اظهار کرد: در روزهای اول حضور در باشگاه بیشتر به دنبال ورزش کردن و آمادگی جسمانی بودم ولی در ادامه به ورزش پاورلیفتینگ علاقه مند شدم و احساس کردم که می توانم از عهده این ورزش سنگین برآیم.

وی با بیان اینکه در طول 18 ماه گذشته به صورت حرفه ای پاورلیفتینگ کار می کنم افزود: در طی این مدت در مسابقات باشگاهی و بین باشگاهی زیادی نیز شرکت کردم که توانستم در رشته های مچ اندازی بانوان و مسابقات بین باشگاهی آمادگی جسمانی در بین 80 ورزشکار اول شوم.



این ورزشکار لنگرودی با اشاره به حضور در رقابت های کشوری گفت: در اردیبهشت ماه گذشته در مسابقات پاورلیفتینگ کشوری در تهران شرکت کردم که موفق به کسب مقام اول این مسابقات شدم.



فربد با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری پاورلیفتینگ در هشت تیرماه گذشته تصریح کرد: این مسابقات انتخابی مسابقات آذربایجان بود که موفق به کسب مقام اول شدم و اکنون خود را برای مسابقات آذربایجان آماده می کنم.



وی افزود: برای شرکت در مسابقات انتخابی مسابقات آذربایجان با مشکلات مالی مواجه بودم و هیچ ارگان و نهادی کمکی نکرد ولی این ها باعث نشد از تلاشم دست بکشم.



دارنده مقام اول پاورلیفتینگ مسابقات بانوان کشور با اشاره به اینکه در هفته پنج جلسه تمرین می کنم بیان کرد: پاورلیفتینگ ورزش پرخرجی است و هزینه قرص های ویتامینه و تغذیه بسیار زیاد است.



وی با اشاره به رکورد پاورلیفتینگ خود در مسابقات خاطرنشان کرد: رکورد من 135 کیلوگرم است که می توانم این رکورد را نیز افزایش دهم در حالی که رکورد دیگران حتی پایین تر از 100 کیلوگرم است البته وزنه و دستگاه برای این مقدار وزنه برای تمرین من در شهرستان لنگرود وجود ندارد.



فربد با اشاره به مشکلات ورزش برای بانوان تصریح کرد: هنوز به خوبی جا نیفتاده که یک زن را در حال تمرین و ورزش ببینند و این نوع نگاه در شهرستان ها بیشتر است،  اوایل فعالیت ورزشی ام در بین خانواده و دوستان تحت فشار بودم ولی زمانی که علاقه و پشتکار من را دیدند کمک حال من نیز بودند.



بانوی قهرمان لنگرودی با گلایه از برخی نگاه ها افزود: در مسیر رفت وآمد برای تمرین و باشگاه با نگاه های بدی از سوی برخی از مردان مواجه می شوم و از خیلی از افراد طعنه ها شنیدم ولی ترتیب اثری به آن ها ندادم و به کار خود ادامه دادم تا پیشرفت کنم و وقتی بنر تبریک قهرمانی ام در سطح شهر برافراشته شد خیلی ها متوجه دلیل رفت وآمدم شدند و عذرخواهی کردند.



وی با اشاره به کسب مقام اول در مسابقات کشوری گفت: در مسابقات کشوری ورزشکاران زیادی حضور داشتند که شرایط ورزش برای آنان از وضعیت من خیلی مناسب تر و از حمایت بیشتری نیز از سوی مسئولین برخوردار بودند ولی من با کمترین امکانات عزم خود را برای موفقیت جزم کردم.



دارنده مقام اول پاورلیفتینگ مسابقات بانوان کشور با بیان اینکه بارها با کتانی پاره تمرین کردم اظهار کرد: برخی ارگان ها به جای حمایت می گویند چرا باید یک زن پاورلیفتینگ کار کند و حتی از حضور در مسابقات مرا نهی می کنند ولی همه این حرف ها عزمم را برای رسیدن به بالاتر بیشتر می کند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : فاطیما فربد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان