به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهدی چمران عصر امروز در دومین سالگرد شهید مدافع حرم جاویدالاثر محمدرضا یعقوبی در گلزار شهدا لنگرود اظهار کرد: برگزاری یادواره های شهدا برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان است تا ما هدف و آرمان اصلی انقلاب را فراموش نکنیم.

وی افزود: یادواره شهدا راه شهدا را باز نگه می دارد و تا زمانی که رسم امام حسین و شهدا باز باشد دشمن نیز در اهداف خود کاری از پیش نمی برد.

رئیس موسسه چمران با بیان اینکه شهید یعقوبی برای دفاع از کشور تمام جان خود را داد و حتی تکه ای از بدنش به میهن بازنگشت تصریح کرد: شهدای مدافع حرم فرسنگ ها دورتر از مرز ایران از فرهنگ، ناموس و مکتب انقلاب دفاع کردند تا دست دشمن و متجاوزان به روی کشور باز نشود.

چمران با بیان اینکه دشمن با مکتب و انقلاب اسلامی مشکل دارد و بقیه موارد بهانه است گفت: اگر شیعه نبود از اسلام و اسلامیت فقط یک نام باقی می ماند و هیچ کس اثرش را در جهان مشاهده نمی کرد.

وی بیان کرد: شیعه همیشه به آینده امید داشته و دارد و مطمئن هستیم که روزی حضرت ولی عصر ظهور می کند و عدل و داد واقعی را در جهان می گستراند.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به رخدادهای اخیر در کشور خاطرنشان کرد: همه میدانیم که فساد و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و همه باید با کمک یکدیگر برای از بین بردن آن تلاش کنیم ولی برخی در اتفاقات اخیر در کشور سعی می کنند مردم را از اصل انقلاب مأیوس و علیه آن آشوب راه بیندازند.

چمران با اشاره به صحبت های غرب برای جلوگیری از فروش نفت ایران افزود: ایران این تجربه را دارد که اگر توانستند جلوی فروش نفت ایران را بگیرند اقدام بازدارنده انجام دهد ولی کلید تنگه هرمز در دستان ایران است و اجازه نمی دهیم کسی جلوی فروش نفت ایران را بگیرد.

وی با اشاره به نقشه های متفاوت دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن در طول چهل سال گذشته و عمر انقلاب نقشه های متفاوتی نظیر ترور شخصیت ها، ایجاد جنگ، تحریم های اقتصادی، اختلاف افکنی بین قومیت ها را علیه ایران طرح ریزی کرده است ولی مردم ایران هیچ گاه از آرمان های انقلاب کوتاه نیامدند.

رئیس موسسه چمران با بیان اینکه ایدئولوژی انقلاب در جهان فراگیر شده است خاطرنشان کرد: داعش حاصل تفکر آمریکا و با پشتیبانی مالی عربستان سعودی ایجاد شد تا دین را علیه دین بیندازند تا بتوانند نقشه های شوم خود را اجرایی کنند.

چمران افزود: داعش تا 20 کیلومتری مرز ایران نیز آمده بودند ولی رزمندگان و مدافعان حرم علاوه بر جلوگیری از نفوذ داعش به خاک ایران، آنان را نابود کردند.

وی با اشاره به نزدیکی نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده بیان کرد: آرزوی رژیم صهیونیستی نیل تا فرات بود و برای تحقق آن خونریزی های زیادی کردند ولی امروز خطر نابودی خود را بیش ازپیش احساس می کنند و نیروهای حزب الله پشت مرزهای رژیم صهیونیستی خمیه زده است.

عضو سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای استقلال کشور باید با تعدی کنندگان به کشور در مرزهای آنان بجنگیم کاری که مدافعان حرم به خوبی انجام دادند و امروز نتیجه اش را مشاهده و احساس می کنیم.

چمران با تأکید بر هوشیاری مردم برای مقابله با فتنه های دشمن گفت: دشمن برای ایجاد آشوب در کشور نقشه های متفاوتی را طرح ریزی و از مطالبات مردم سوءاستفاده می کند و باید همه باهم مقابل دشمن صف آرایی کنیم و تفرقه بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه مسئولین برای رضای خدا برای مردم کار کنند افزود: باید برای دفع آشوب و فتنه های دشمن برنامه داشته باشیم و به موقع وارد عمل شویم.

رئیس موسسه چمران با اشاره به مبحث قرارداد مبارزه با پول شویی و طرح آن در مجلس ایران بیان کرد: نمایندگان مجلس مراقب باشند که خودکنترلی باب نشود و درباره fatf نیز باید مراقب بود تا فریب چند جمله آراسته و زیبا را نخوریم.

چمران با بیان اینکه ایران خود فدایی تروریسم است و 17 هزار شهید ترور در کشور داریم تصریح کرد: هرگاه به داخل و توانایی مهندسان داخلی نگاه کردیم موفق شدیم و هرگاه نگاه خود را به خارج دوختیم ضرر کردیم.

وی افزود: برجام نمونه بارز نگاه به خارج است که ضرر کردیم و ایران هنوز هم بر سر وعده های خود است ولی آمریکا با قلدری زیر برجام زده است.

عضو سابق شورای شهر تهران با تأکید بر تکیه به تولید داخلی خاطرنشان کرد: در انرژی هسته ای ایران برای موارد پزشکی نیاز به اورانیوم غنی سازی شده داشت ولی غرب از دادن آن پرهیز کرد ولی جوانان کشور برای تحقق آن دست به کار شدند که درنهایت غنی سازی را به 20 درصد رساندند.

به گزارش فارس، شهید محمدرضا یعقوبی در نیمه شب ۱۹ رمضان سال 1395 در سوریه و در دفاع از حرمین در عملیات مستشاری به شهادت رسید و لباس وی به صورت نمادین در گلزار شهدا لنگرود تدفین شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان