به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه این شهر با تأکید بر رعایت تقوا و حدود الهی اظهار کرد: زمینه سعادت باید در درون انسان باشد تا خدا نیز به او کمک کند و نماز جمعه می تواند ظرف وجود انسان را افزایش دهد.

وی با اشاره به اعتراضات چند وقت اخیر مردم و اصناف در تهران و برخی دیگر از نقاط کشور به خاطر گرانی های سرسام آور افزود: افت فشار آب و قطعی مکرر برق نیز از دیگر عوامل اعتراضات مردمی است که آنان را کلافه کرده است.

امام جمعه لنگرود با تأکید بر اینکه هیچ مسئولی نمی تواند مشکلات امروز جامعه را انکار کند تصریح کرد: کسانی که می گویند کشور گل وبلبل است یا از روی نادانی حرف می زنند یا برای حل مشکلات نمی توانند راه حلی ارائه کنند.

سلیمانی با بیان اینکه هیچ مسئولی نباید از زیر بار حرف مردم شانه خالی کند گفت: اعتراضات و مطالبات باید به صورت صنفی دنبال شود، برخی از آشوب گران برای برهم زدن امنیت کشور به دنبال فرصت هستند.

وی با اذعان به اینکه امروز فصل یقه گیری و دعواهای سیاسی نیست و باید همه باهم برای برون رفتن از مشکلات واحد باشیم بیان کرد: دشمن جنگ را علیه ملت رقم زده است و باید با ملت صادقانه و هوشمندانه صحبت کرد.

*ترمیم کابینه اقتصادی دولت روحانی از ضروریات است

خطیب جمعه لنگرود با تأکید بر اینکه ترمیم کابینه اقتصادی دولت روحانی از ضروریات است افزود: مدیران پروازی و کسانی که توانایی انجام کار را ندارند به درد کشور نمی خورند.

وی گفت: بخشی از اشکالات در کشور به دلیل تصمیمات غلط مدیران پیر است و باید فضا را برای جوانان باز کرد که حتماً اثرات حضور آنان برای کشور مفید خواهد بود.

سلیمانی با بیان اینکه راه برون رفت از جنگ اقتصادی حرکت جهادی است تصریح کرد: وعده های بی سرانجام مردم را دلخور و کلافه کرده است و تا زمانی که سهم خواهی سیاسی در کشور وجود داشته باشد وضعیت همین است.

امام جمعه لنگرود با اشاره به اهمیت مبارزه با بدحجابی و منکرات بیان کرد: نهادها برای عفاف و حجاب هماهنگ نیستند و همه فقط نیروی انتظامی را می بینند درحالی که بیش از 20 نهاد و ارگان در این زمینه نقش دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید با غرب گرایی و دل بستگی به غرب مبارزه کرد افزود: امروز همه ما باید توبه فرهنگی کنیم، عمده بدحجابی و بی حجابی ها در دستگاه های دولتی است چرا دولت برای مبارزه با بدحجابی و بی حجابی از خودش شروع نمی کند.

سلیمانی با اشاره آب گرفتگی های همیشگی شهر لنگرود در ایام باراندگی خاطرنشان کرد: آب گرفتگی در لنگرود تبدیل به تابویی شده بود که شهره عام و خاص بود و همه فکر می کردند نمی توان جلوی آن را گرفت.

خطیب جمعه لنگرود با اشاره به آغاز فعالیت لوله گذاری در شهر گفت: شهرداری و شورا و مسئولین شهرستان بامطالعه طرح جمع آوری آب های سطحی، اعتباراتی را نیز برای آن تخصیص دادند که کار اجرایی آن تا چندین دیگر آغاز می شود که لازم است مردم در سطح شهر نیز برای به سرانجام رسیدن این پروژه همکاری کنند تا زودتر به پایان برسد.

وی با بیان اینکه چند سالی است در قبوض آب مردم شهرستان مبلغی با عنوان تبصره سه دریافت می شود تصریح کرد: قرار بود مبالغ دریافتی از مردم شهر لنگرود در قالب تبصره سه برای آب و فاضلاب همین شهرستان هزینه شود ولی تاکنون برای فاضلاب اقدامی صورت نگرفت.

سلیمانی با اذعان به اینکه مدیر آب و فاضلاب گیلان نیز وعده استفاده مبالغ تبصره سه برای همین شهرستان درباره فاضلاب صنعتی را داده بود گفت: اگر این اقدام صورت نگیرد شهرداری و شورا طبق قانون و با تائید فرمانداری می توانند از پرداخت تبصره سه توسط مردم جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان