به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه حمایت ها از کالای ایرانی جدی و موثر نبوده است به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان اظهار داشت: ما در بحث حمایت از کالای ایرانی باید فرهنگسازی کنیم، همواره نیمچه نگاهی در ما ایرانیان وجود دارد که کالای خارجی را برتر از کالای داخل می بینیم در حالی که واقعیت قضیه این نیست. در برخی از موارد شاهد بودیم کالای ایرانی با چه کیفیتی حتی در دنیا ارایه شده است.

 

وی اظهار داشت: درست است آنها در بحث دارو و خودرو تکنولوژی بهتری را دارند اما در برخی از موارد کالاهای ما برتر است.



لاهوتی بیان کرد: در حال حاضر 20 میلیارد دلار از مبادی قاچاق ما جنس می گیریم و 57 میلیارد دلار هم از مبادی رسمی می گیریم که جمع این دو 80 میلیارد دلار است. اگر ما دولت را مکلف کنیم که 30 درصد از این عدد را سالیانه کاهش دهد قطعا بزرگترین حمایت از کالای ایرانی کردیم.



وی با بیان اینکه دولت باید نگاهش به واردات را در جهت کاهش اصلاح کند، گفت: پشت سر هم کالای خارجی وارد کشور می شود آنهم در حالی که امکان تولید این کالاها در داخل وجود دارد البته به مردم نیز دیکته می کنیم که «نخرید» چرا وقتی وارد می کنیم از مردم می خواهیم که نخرند، این خودش بزرگترین مسئله است.



نماینده مردم لنگرود در خانه ملت با بیان اینکه مردم نیز باید نگاهشان را به مباحث اقتصادی اصلاح کنند، گفت: تاجران ما باید خودشان را مکلف کنند که کالای خارجی نفروشند و مردم نیز به خودشان تکلیف کنند که فقط کالای ایرانی بخرند.



وی با تاکید بر لزوم کیفیت کالاهای تولید داخل گفت: برای اینکه کالای ایرانی کیفیت لازم را داشته باشد باید سازمان های نظارتی تلاش کنند که نظارت به موقع و دقیقی داشته باشند تا این کالاها از کیفیت لازم برخوردار باشند. قطعا وقتی این کالاها کیفیت داشته باشند مردم خواه یا ناخواه به سراغ کالای خارجی نمی روند.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان