به گزارش خبرنگار مهر، صالح اباذری الفبای کاراته را در  اراک و نزد استاد رحیم مختاری آموخت. پله های ترقی را به خوبی طی کرد و خود را به تیم ملی نوجوانان رساند و موفق به کسب مدال نقره آسیا شد و پس از آن طلای جوانان قاره کهن را به داشته های خود افزود و نقره زیر ۲۱ هم افتخارات قاره ای او را تکمیل کرد.

سنگین وزنی با تکنیک بالا و قد و قامت مناسب که در مسابقات زیر ۲۱ سال جهان علی رغم ارائه مبارزات دیدنی و سطح بالا، دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند. اما او خیلی زود به میدان مبارزه بازگشت و در کاراته وان ژاپن به مدال طلا دست یافت و با موفقیت های خود در این دست رقابتها ادامه داد و در ترکیه نقره، در پاریس برنز و بازهم در ترکیه به نشان طلا دست یافت تا خود را به تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تحمیل کرد. 

سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی در وزن ۸۴+ کیلوگرم با نگاه به آینده صالح اباذری جوان را در ترکیب کومیته انفرادی قرار داد و همین موضوع برخی انتقادات را متوجه وی ساخت. ترجیح دادن یک جوان با آتیه به سجاد گنج زاده با تجربه و عنوان شاید انتقاد درستی باشد ولی ریسک سرمربی جوان بدون شک به سود کاراته ایران خواهد بود. 

اباذزی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حضور در ترکیب اصلی تیم ملی گفت: اهداف بزرگی در کاراته دارم و سخت تمرین می کنم. در یک سال گذشته شش میدان مهم و سطح بالا را تجربه کرده که موفق به کسب چهار مدال شدم و باید از سرمربی تیم ملی تشکر کنم که این فرصت را به من داد تا در مسابقات قهرمانی آسیا عضو تیم ملی باشم و در بخش تیمی و انفرادی مبارزه کنم.

وی در مورد مبارزه در سنگین وزن تیم ملی هم گفت: در این وزن بزرگان پرشماری برای کاراته ایران افتخار کسب کرده اند که گنج زاده نمونه بارز آنهاست و این وظیفه من را سنگین تر می کند.  این افتخار را دارم که بتوانم با کسب مدال طلا، پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهم. 

این کاراته کای جوان ادمه داد: پس از مسابقات قهرمانی آسیا نگاه ویژه من رقابتهای جهانی است. باید در همین تاتامی آسیایی بتوانم به موفقیت دست پیدا کنم تا برای حضور در رقابتهای جهانی همچنان مورد توجه کادر فنی باشم. 

اباذری در خصوص رقبای خود در مسابقات قهرمانی آسیا هم گفت: اکثر رقبای خود را در این مسابقات می شناسم و با برخی از آنها مبارزه کرده ام. در میان تمام آنها حریفان ژاپنی و عربستانی از همه مهمتر هستند که ان شاالله با هدایت کادر فنی آنها را شکست خواهم داد. 

وی در پایان گفت: تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و با آمادگی خوبی راهی مسابقات می شویم. همه اعضای تیم در تلاش هستند تا با رسیدن به مدال بتوانیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

پانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا از جمعه هفته جاری در اردن آغاز می شود. 


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان