به گزارش لنگرخبر، جمیل حق پرست در نشست خبری در رشت با اشاره به آغاز هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی استان گیلان دارای ۲۸ واحد اجرایی اصلی، ۷ واحد اقماری و ۵ کارگزاری است.



مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه این سازمان دارای ۴۰۷ هزار بیمه شونده اصلی است عنوان داشت: سازمان تامین اجتماعی گیلان در مجموع ۹۶۴ هزار بیمه شده اصلی و تبعی دارد که ۳۷ درصد جمعیت گیلان را تشکیل می دهد.



حق پرست با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی استان گیلان ۱۱۷ هزار مستمری بگیر اصلی دارد اعلام کرد: این سازمان در مجموع ۲۴۱ هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی دارد که ۴۷ درصد جمعیت استان گیلان را تشکیل می دهد.



وی ضریب پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی گیلان را ۳٫۵ نفر بیمه پرداز به ازای هر یک نفر مستمری بگیر دانست و خاطرنشان کرد: این آمار از نظر ما مناسب نیست و نشان می دهد که منابع ما نمی تواند مصارف ما را پوشش دهد.



حق پرست با بیان اینکه ۶۷ هزار و ۸۱۲ کارگاه تحت پوشش قانون تامین اجتماعی است افزود: گیلان یکی از استان های کشور با آمار بالای بیکاری است و تا پایان سال گذشته ۸۹۵ هزار و ۱۸ نفر از بیمه بیکاری بهره مند می شدند که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵، ۲ درصد رشد منفی داشته است.



مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام اینکه در سال گذشته میزان پرداختی های سازمان تامین اجتماعی گیلان در حوزه تعهدات کوتاه مدت ۵۶۶ میلیارد ریال بوده است گفت: این آمار نسبت به سال ۹۵ با افزایش ۱۹درصدی مواجه بوده است.



حق پرست میزان پرداختی های سازمان تامین اجتماعی استان گیلان را در حوزه تعهدات بلندمدت در سال گذشته ۹ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال عنوان کرد و عنوان داشت: این آمار نسبت به سال ۹۵ رشد ۲۱ درصدی داشته است.



مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان عمده ترین مبلغ پرداختی این سازمان را مربوط به پرداخت بیمه بیکاری دانست و اظهار داشت: در سال گذشته هزار و ۸۷ میلیارد ریال به بیکاران گیلانی پرداخت شد که نسبت به سال ۹۵ رشد۷ درصدی داشته است.



حق پرست خاطرنشان کرد: مجموع پرداختی های تامین اجتماعی گیلان در سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۵ به مبلغ ۲۱ هزار و ۳۲ میلیارد ریال رسیده است.



وی با اعلام اینکه تعداد اسناد مرتبط با تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی گیلان در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ رشد ۲۰ درصدی داشته است افزود: تعداد این اسناد در پایان سال ۹۶ به ۴۷ هزار و ۸۶۱ سند رسیده است.



مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به افزایش ۲ درصدی تعداد دفاتر بیمه صادر شده و تامین اعتبار شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۳۰۵ عزار و ۹۳۵ دفترچه بیمه صادر و تامین اعتبار شد.



وی اصلی ترین منبع درآمد سازمان تامین اجتماعی استان گیلان را دریافت حق بیمه دانست و اظهار داشت: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۶۴ میلیارد ریال حق بیمه در گیلان دریافت شده که تنها ۷۱ درصد از مخارج این سازمان را جبران کرد.



حق پرست اجرای طرح استانی “میز خدمت” را یکی از اقدامات سازمان تامین اجتماعی گیلان در سال ۹۶ دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با هدف کاهش مراجعات حضوری و انجام تعهدات سازمان در بستر اینترنت انجام شد.



مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام اینکه سه شعبه ماسال، لنگرود و شعبه ۳ رشت در سال ۹۶ از سطح ۲ کشوری به سطح ممتاز کشوری رسیدند گفت: تعداد زنان خانه دار بیمه شونده گیلانی در سال ۹۶ با ۴۲ درصد رشد مواجه بوده و به عدد ۱۹ هزار و ۵۶۰ نفر رسیده است.



حق پرست با اشاره به اجرای دو مرحله طرح بخشودگی جرائم در استان گیلان خاطرنشان کرد: افتتاح شعبه سنگر، افتتاح ساختمان جدید شعبه بندر کیاشهر، بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی و اعزام بازنشستگان به مشهد از جمله اقدامات انجام شده در سال ۹۶ است.



وی اجرای طرح معرفت شغلی را یکی از اقدامات سازمان تامین اجتماعی گیلان در سال ۹۶ دانست و تصریح کرد: کارکنان سازمان تامین اجتماعی در این طرح در کارگاه های تحت پوشش سازمان حضور پیدا کرده و با روند کار مخاطبانشان بیشتر آشنا می شوند.



مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام اینکه پرونده بیمه شوندگان این سازمان امسال به طور کامل الکترونیکی می شود خاطرنشان کرد: این امر سبب می شود تا تامین اجتماعی گیلان با سایر شعب سازمان در سراسر کشور در ارتباط باشد.



وی خرید زمین برای ساخت ساختمان اداری و درمانی شعبه های لاهیجان، صومعه سرا و کوچصفهان را از جمله اقداماتی دانست که در سال ۹۷ انجام می شود و گفت: امسال ۵ کارگزاری جدید با هدف جلوگیری از ازدحام مراجعان در واحدهای اجرایی ایجاد می شود.



حق پرست با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی گیلان با بحران تامین نقدینگی مواجه است خاطرنشان کرد: تاکنون تلاش کردیم تا همه تعهداتمان را بدون اختلال پرداخت کنیم اما در حوزه پرداخت معوقات مراکز درمانی دچار مشکل هستیم.
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : هافبک

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان