به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قهرمانی آسیا والیبال زیر ۲۰ سال پسران روز ۳۰ تیرماه جاری تا ۶ مرداد ماه به میزبانی بحرین و رقابت های AVC CUP  نیز ۱۸ تا ۲۴ مرداد ماه به میزبانی چین تایپه برگزار می شود که تیم ملی جوانان با هدایت بهروز عطایی در این دو رویداد حاضر خواهد شد.

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت و شرایط تیم ملی پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با توجه به اینکه حدود ۱۱ روز است که بازیکنان جوانی که در اختیار تیم ملی بزرگسال به تیم ملحق و در تمرینات حاضر شدند تقریبا ترکیب کامل شده و وضعیت خوبی داریم.

او در ادامه افزود: خوشبختانه دو بازی تدارکاتی با تیم خاتم اردکان برگزار کردیم و در روزهای آینده نیز با این تیم بازی خواهیم داشت، سعی می کنیم در فضای مسابقات باشیم و برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده شویم. روند قابل قبولی در پیش داریم و از بازیکنان با تجربه خوبی که سابقه حضور در رقابتهای جهانی و آسیایی دارند استفاده می کنیم.

عطایی افزود: ابتدا برای کسب سهمیه جهانی و سپس کسب عنوان قهرمانی تلاش خواهیم کرد. با توجه به اینکه درمسابقات جوانان تنها دو تیم سهمیه جهانی را کسب می کنند کار سختی در پیش داریم.  از چهار تیم برتر مسابقات جهانی نوجوانان که الان در رده جوانان حضور دارند سه تیم آسیایی هستند، تیم ایران که قهرمان نوجوانان شد، تیم نایب قهرمان روسیه و تیم های ژاپن و کره جنوبی که به ترتیب عناوین سوم و چهارم را کسب کرده اند. از این جمع تنها دو تیم سهمیه جهانی را کسب می کنند که امیدوارم به گونه ای عمل کنیم تا موفق شویم.

سرمربی تیم ملی درباره حضور تیم جوانان در مسابقات AVC CUP نیز گفت: با توجه به اینکه مسابقات متعددی در پیش است و تیم ملی بزرگسالان درگیر حضور در بازی های آسیایی و سپس شرکت در رقابت های جهانی است با تشخیص رئیس فدراسیون، دبیر و همچنین مشورت با من تصمیم گرفته شد تا تیم جوانان راهی AVC CUP  شود.

وی در ادامه گفت: در رقابت های  AVC CUP با توجه به حضور تیم های بزرگسال در مسابقات فشار زیادی بر روی تیم ما خواهد بود، تشکر می کنم از فدراسیون والیبال که به تیم جوانان برای شرکت در این رویداد اعتماد کرد، این حضور تجربه خوبی برای تیم جوانان خواهد بود، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سربلند از مسابقات باز گردیم.

بهروز عطایی درباره شایعه های مبنی بر رفتن از تیم کاله و حضور در تیم شهرداری ارومیه نیز گفت: هنوز مشخص نیست. من مدیون تیم کاله هستم و کار مربیگری را از کاله آغاز کردم. کاله نگاه خاصی به جوانگرایی دارد و بر روی تیم های پایه و جوانان کار می کند. مذاکراتی با تیم شهرداری ارومیه شده که البته هیچ نتیجه ای نیز لحاظ نشد. در حال حاضر نیز تمام تمرکزم بر روی تیم ملی است و در این باره صحبتی ندارم. هنوز تکلیف شرایط لیگ برتر نیز مشخص نیست.

وی در پایان افزود: در زمان مناسب در این باره صحبت خواهم کرد. به هر حال شرایط خاص ورزش حرفه ای است و همانطور که باشگاه ها سیاست کاری خاص خود را دارند ما نیز باید به سیاست و تفکرات حرفه ای خود احترام بگذاریم. باید بررسی دقیق و اجمالی صورت گیرد و در حال حاضر زمان مناسبی برای تصمیم گیری در تیم باشگاهی نیست.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان