به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مسابقات که در اردن جریان دارد، علی اصغر آسیابری و صالح اباذزی به دیدار پایانی راه یافتند تا تیم اعزامی کشورمان چهار نماینده در مبارزات پایانی داشته باشد.

در وزن ۷۵- کیلوگرم مردان علی اصغرآسیابری ابتدا ۶ بر یک «وای لی» از هنگ کنگ را شکست داد و سپس  ۲ بر یک «فالی لی» از چین را از پیش رو برداشت.این کاراته کای کشورمان در نیمه نهایی «رائفالکترکستانی» را ۸ بر ۵ از پیش رو برداشت و به مبارزه پایانی راه یافت. 

صالح اباذری نماینده ایران در وزن ۸۴+ کیلوگرم کار خود را پیروزی ۳ بر یک برابر «تراوت کانگتونگ» از تایلند آغاز کرد و سپس ۶ بر ۳«خالدحسنین» از قطر را شکست داد و در ادامه با برتری۵ بر ۲ مقابل «بودی کرتیاسا» از اندونزی به عنوان چهارمین ایرانی راهی مبارزه نهایی شد، 

مهدی خدابخشی نماینده ایران در وزن ۷- کیلوگرم بعد از برتری ۸ بر صفر مقابل «شوان مجید» از عراق، برابر «ریوتارو آراگا» دارنده یک طلا و دو نقره جهان و یک طلای آسیا از ژاپن بازنده شد و با رسیدن این رقیب به دیدار نهایی، به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

شیما آل سعدی در وزن ۶۱- کیلوگرم پس از برتری ۸ بر صفر برابر «سامانمالی» از سریلانکا، ۱۱ بر ۲ نتیجه را به «گوئن تای» از ویتنام  واگذار کرد. آسعدی می تواند در گروه شانس مجدد کار خود را برای کسب مدال برنز پیگیری کند.

در پایان روز نخست حمیده عباسعلی، مجید حسن نیا، علی اصغر آسیابری و صالح اباذری به دیدا نهایی رده پیدا کردند. ضمن اینکه طراوت خاکسار، امیررضا میرزایی، مهدی خدابخش، نگین آل سعدی،  امیربهادرتدین و تیم های مردان و زنان ایران در کاتای تیمی نیز باید برای کسب مدال برنز به دیدار رقبای خود بروند.

نگین باقری، سارا بهمنیار و امیرمهدیزاده نیز با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند. رقابتهای رده بندی و نهایی فردا شنبه برگزار خواهد شد. 

پانزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا صبح امروز جمعه ۲۲ تیرماه با حضور ۳۱۴ کاراته کا از ۲۹ کشور به میزبانی اردن در شهر امان آغاز و تا روز یکشنبه ۲۴ تیرماه ادمه خواهد داشت. 


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان