سعید آذری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اینکه اکبر ملکی  عضو هیات مدیره باشگاه استقلال مدعی شده است ذوب آهن برای مرتضی تبریزی مبلغ ۲ میلیارد تومان تعیین کرده است، گفت: استقلال برای جذب تبریزی نامه ای زده است ولی ما هنوز جوابی به آنها نداده ایم. ارقامی که مطرح می شود، صحت ندارد چون ذوب آهن هنوز به صورت کتبی پاسخی به این درخواست نداده است. یکبار آقای توفیقی معاون باشگاه استقلال تماس گرفت و سئوال پرسید که بنده به ایشان گفتم به صورت کتبی جواب خود را می فرستیم.

وی افزود: تبریزی قهرمان شایسته ای است و فصل گذشته از بهترین بازیکنان ذوب آهن و لیگ برتر بود. این گمانه زنی ها نباید حاکی از این باشد که ما  می خواهیم این بازیکن را بفروشیم؛ فقط می خواستیم جواب باشگاه استقلال را داده باشیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تصریح کرد: مرتضی تبریزی پیشنهادات خارجی هم دارد. بنده از ابتدا هم گفته بودم احتمال اینکه تبریزی را به یک تیم داخلی بدهیم کم است ولی به احترام هواداران استقلال موظفیم جواب نامه استقلال را کتبی بدهیم. مرتضی بازیکن ما است و بنده از تلاش او تقدیر و تشکر می کنم.

آذری تاکید کرد: فکر نمی کنم مرتضی را به تیم های داخلی بدهیم مگر آنکه شرایطی که دنبالش هستیم فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اعضای هیات مدیره استقلال به نام ملکی که بنده ارادتی به ایشان ندارم گفته اند ما مبلغ دو میلیارد تومان برای تبریزی خواسته ایم. اگر بنده با آقای ملکی در این ارتباط صحبت کرده ام، خودشان اعلام کنند. من به چه کسی گفته ام که دو میلیارد تومان برای فروش تبریزی می خواهیم؟ اینها گمانه زنی های رسانه ای است. آقایان اگر مستنداتی دارند، بگویند.

مدیرعامل ذوب آهن با بیان اینکه حفظ ساختار تیم و درآمدزایی از جمله وظایف اصلی اش است، گفت: نمی توانم بازیکنی که برای آن ۵ سال سرمایه گذاری کرده و از لیگ دسته اول آورده ایم را بدون توجه به سیاست های حاکم بر ورزش و بنگاه اقتصادی و تحت شرایط خاصی از دست بدهیم. تبریزی حتما خودش متوجه هست که چقدر می ارزد.

آذری در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال انتقال تبریزی به یک تیم خارجی هم اظهار کرد: داریم روی گزینه های خارجی هم فکر می کنیم. از روزی که امید نمازی سرمربی ذوب آهن شده است، روی حفظ تمام نفرات تاکید داشت. مرتضی هم جزو بازیکنان ارزشمند ما است و توجهات روی او زیاد است.

وی ادامه داد: جالب است که رونالدو که به نوعی بت فوتبال دنیا است از رئال به یوونتوس می رود ولی آب از آب تکان نمی خورد. حالا بر حسب گمانه زنی عدد و رقمی آمده است و سندیت ندارد. تبریزی برای خودش مارکت دارد و عزیزان باید سعه صدر بیشتری داشته باشند. آنها مصاحبه کرده اند و گفته اند ذوب آهن ۲ میلیارد تومان خواسته است که اگر به رقم قراردادهای لیگ نگاه کنید متوجه می شوید قرارداد ذوبی ها متعادل است.

آذری با اشاره به سیاست های ذوب آهن گفت: ما امروز دو فصل دیگر هم با محمدرضا تمدید کردیم. بنده موظفم که سرمایه هایم را حفظ کنم. البته خبر خوب امسال این است که در کنار چهره های طراز اول، چهره هایی می بینید که فوتبال ایران را بهت زده می کنند. این روند بازیکن سازی در ذوب آهن ادامه می یابد. ما قراردادهای بلند مدتی بسته ایم تا بازیکنان درجه یک خود را بفروشیم و برایشان جایگزین داشته باشیم. بدون شک هواداران ما امسال چهره هایی می بینند که از بازی آنها لذت خواهند برد.

مدیرعامل ذوب آهن در پایان تاکید کرد: قرار نیست بازیکنان را تا ابد نگه داریم. باید چرخه اقتصادی باشگاه حرکت کند. به کارخانه هم قول داده ایم که چرخه بازیکن سازی و درآمدزایی بچرخد و سالی یکی دو بازیکن بفروشیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان