به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی ظهر روز شنبه در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: همه مسئولین در راستای وظایف قانونی خود در حال تلاش هستند و به خاطر اقداماتی که برای رفع مشکلات مردم انجام می دهند به نوبه خودم از آنان تشکر می کنم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به همت مسئولان استان و شهرستان اقدامات خوبی در لنگرود در حال رقم خوردن است افزود: دو کنارگذر به طول 20 کیلومتر در شهرستان لنگرود در حال احداث است که در بدبینانه ترین حالت تا آخر سال به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به مشکلات کشور در بحث کمبود آب بیان کرد: 900 تا 1100 میلی متر میزان باراندگی در سال است که اگر خوب مدیریت شود حداقل در گیلان مشکلی در زمینه آب نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از چهار سد پیش بینی شده در لنگرود دو سد تا پایان سال به بهره برداری می رسد تصریح کرد: دو بیمارستان 133 تخت خوابی و بیمارستان 64 تختخوابی تخصصی در زمینه چشم در حال احداث است که بیمارستان 133 تخت خوابی در هفته دولت جاری افتتاح می شود.

لاهوتی با تأکید بر اینکه برنج، چای و کرم ابریشم سه محصول استراتژیک گیلان و لنگرود است خاطرنشان کرد: یکی از مسیرهای توسعه گیلان کشاورزی است ولی برخی اقدامات دولت ها علیه کشاورز و کشاورزی است و اگر نیم خواهند کشاورزی باشد حداقل بیان کنند تا کشاورز نیز وضعیت خود را بداند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی دو میلیون و 800 هزار تن برنج در طول سال نیاز کشور است که دو میلیون و 400 هزار تن در داخل کشور تولید می شود و نیاز کشور 400 یا 500 هزار تن است که باید وارد شود ولی بعضاً میزان واردات به اندازه تولید داخل است که موجب تضعیف تولید داخلی می شود.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری سه هزار زمین کشاورزی افسوس دارد گفت: برنج، چای و کرم ابریشم خارجی قابل مقایسه با تولیدات داخلی نیست و توان رقابت با محصول ایرانی را ندارند و لازم است جهاد کشاورزی در این زمینه اقدامات حمایتی از کشاورزان را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه قرار بود سازمان ساماندهی سواحل ایجاد شود خاطرنشان کرد: شهرداری و دهیاری ها با بودجه های محدود توان  سرمایه گذاری در سواحل را ندارند و سازمان ساماندهی سواحل می تواند موجب شکوفایی بیشتری در سواحل و بهره برداری بهتری شود.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان