به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، کاظم جلالی ظهر روز شنبه در جلسه شورای ادارای در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: انقلاب اسلامی توسط روستائیان با پشتیبانی از ولایت فقیه و رهبری امام خمینی با دست خالی مقابل رژیم شاه ایستاد و پیروز شد و امروز استقلال کشور توسط مردم و مسئولان همین کشور مدیریت می شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردها و ایستادگی مردم و انقلاب در مقابل نظام سلطه گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام تهدید محور است و دلیل آن ایستادگی در مقابل نظام سازمان یافته ساختگی استکبار در جهان بود که موجب فروپاشی آن ها شد.



وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول عمر چهل ساله خود هیچ گاه از تهدیدها در امان نبوده است افزود: یک روزی داعش تا پشت مرزهای ایران آمده بود و اگر رشادت رزمندگان ایران نبود وضعیت امروز کشور و مردم ایران مشخص نبود که چه می شود.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم منطقه باور کردند که ایران دلسوز منطقه است تصریح کرد: داعش برای ایجاد ناامنی در منطقه جهت ایمن بودن رژیم صهیونیستی طراحی شد که توسط دلارهای سعودی حمایت و از سوی آمریکا پشتیبانی نظامی می شد ولی با اتحاد ایران با کشورهای منطقه داعش به عقب رانده شد.



رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد بعد از جنگ نظامی هدف دیگر دشمن علیه انقلاب است خاطرنشان کرد: رمز پیروزی انقلاب حضور و پشتیبانی مردم بود و غرب ها متوجه این اصل مهم شده اند به همین دلیل تمام تلاش خود را می کنند تا در بین مردم، انقلاب و مسئولان تفرقه ایجاد کنند و مردم را از انقلاب مأیوس کنند.



جلالی با تأکید بر اینکه برای مشکلات ارزی و مالی تدابیری اندیشیده شده است گفت: تحریم ها ضمن اینکه تهدید است باید تبدیل به فرصت شود و از وضعیت موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.



وی با بیان اینکه تحریم های اول 12 مرداد و 13 آبان روز آغاز مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه ایران است افزود: در حال حاضر که هنوز تحریم اجرانشده متوجه شوک هایی در زمینه اقتصاد در کشور هستیم و بیماری هایی در حال بروز هستند و باید با شناخت بیماری های وضعیت اقتصادی کشور را به صورت ساختاری معالجه کنیم.



*باید به سمت صرفه جویی در همه زمینه ها حرکت کنیم



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمام ارز باید برای کالاهای ضروری کشور در نظر گرفته شود و نیاز به بازار دوم ارزش وجود دارد تصریح کرد: در بحث مالی کشور نیاز به دریافت مالیات بیشتری دارد البته مالیات ها نباید به ناحق گرفته شود، برخی از کسب وکارها هنوز مالیات پرداخت نمی کنند و برخی نیز فرار مالیاتی دارد باید با این ها برخورد شود.



رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید به سمت صرفه جویی در همه زمینه ها حرکت کنیم که این اقدام از کارهای کوچک هم باید آغاز شود تا از هدر رفتن اضافی در همه ابعاد جلوگیری شود که این نه تنها نیاز کشور است بلکه در همه کشورها اجرا می شود.



جلالی با بیان اینکه مردم به مسئولان اطمینان کنند خاطرنشان کرد: مسئولین باقوت قلب بیشتری برای مردم خدمت و آنان را به آینده امیدوار کنند، کشور مایحتاج ضروری مردم را تأمین می کند و مردم نباید در این مورد نگرانی داشته باشند ولی لازم است مردم با مسئولان نیز ضمن اعتماد همکاری کنند.



وی با تأکید بر ضرورت برخورد با مجرمان گفت: عدم برخورد با سوءاستفاده کنندگان از وضعیت کشور یکی از نگرانی های مردم است که قوه قضائیه می تواند با برخورد جدی با متخلفان و فاسدان زمینه اعتماد مردم را افزایش دهند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان