پیوستن به پالرمو و FATF جای اشکال است

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۸:۲۲ چاپ کد خبر: 99415
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی «قدس آنلاین» درباره رد شدن لایحه پالرمو و FATF و تکلیف این لوایح پس از ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن، گفت: از آنجاییکه مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه پالرمو و FATF  ایراداتی داشته و عملاً آنرا رد کرده، باید ایرادات آن گرفته شود و لایحه دوباره در مجلس مطرح گردد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اظهارات رهبر معظم انقلاب نیز باید گفت دولت می تواند قوانین مشابهی درباره این کنوانسیون های بین المللی در داخل  تصویب کند. با این اوضاع اگر قرار است که تحریم ها پابرجا باشد و از سوی دیگر نهادهای خارجی شرایط  و اطلاعات اقتصادی کشور را رصد کنند، طبیعی است موضوع پیوستن به چنین کنوانسیون هایی جای اشکال دارد.


عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین تصریح کرد: البته ما هم ایراداتی که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان به این لوایح گرفته شده را قبول داریم و باید تعاملات دولت با  نهادهای های بین المللی بر اساس منافع اقتصادی کشورمان باشد.


لاهوتی همچنین افزود:  آخرین باری که لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون FATF  به مجلس آمد و برگشت، قرار شد به مدت دو ماه مسکوت بماند. این لایحه باید پروسه دو ماهه را طی و کمیسیون مربوطه آنرا بررسی کند و مجددا به صحن برگرداند تا ببینیم نظر نمایندگان در این باره چه خواهد بود.


انتهای پیام /

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان