آیت الله شمس درد مردم را درک می کرد

۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۱:۲۳ چاپ کد خبر: 99492

به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی عصر روز پنج شنبه در همایش طبیب روحانی و گرامیداشت آیت الله شمس در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه حضور مردم در این همایش پاسداشت از علم و عالم است اظهار کرد: لنگرود در تاریخ گیلان و ایران نام خوشی به یادگار گذاشته و عالمان، محققان و سرداران بزرگی را تربیت و به جامعه تحویل داده است.



وی با بیان اینکه فرهنگ بانی یکی از مسائلی است که در اکثر جوامع بشری نسبت به آن غفلت شده افزود: در هر کجا که مردم دارای فرهنگ درست و سالم هستند آن دیار دارای فرهنگ بانانی بزرگ بود که جامعه را هدایت و تربیت کردند.



نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پیامبران نخستین فرهنگ بانان برای هدایت بشریت از سوی خدا هستند گفت: پیامبران ساختمان و شاکله زندگی را طبق دستورات خدا برای بشریت ترسیم می کنند تا از عبودیت غیر از خدا پرهیز شود.



فلاحتی با تاکید بر اینکه زیستن در زیر سایه خدا و توجه به او از اهداف بزرگ فرهنگ بانان بشریت است تصریح کرد: انبیا سلسله هدایت بشر برای چگونه زیستن هستند و هر نمادی که در آن عقلانیت و وجدان وجود دارد می تواند نشانه هایی از تاثیر تربیت پیامبران را نیز مشاهده کرد.



وی با اشاره به نقش عالمان در تربیت جامعه بشری گفت: مردمی بودن نخستین ویژگی آیت الله شمس بود و همواره تلاش کرد تا در زندگی خود مانند دیگر مردم باشد.



نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه آیت الله شمس درد مردم را درک می کرد افزود: آیت الله شمس بنده مخلص خدا بود که هیچگاه برای کسی دست دراز نکرد و همیشه شاکر خدا و انقلاب بود.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان