به گزارش لنگرخبر، مهرداد لاهوتی با تاکید بر اینکه اغلب روستاهای کشور پتانسیل بوم گردی را دارا هستند، گفت: بوم گردی به نوعی معرفی فرهنگ ها و حفظ آثار تاریخی ما است یعنی به گونه ای فرهنگ ها به گردشگران معرفی و از سویی حفظ می شوند.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گردشگران خارجی اقامتگاه های بوم گردی را به هتل های 5 ستاره ترجیح می دهند، افزود: گردشگران علاقه زیادی به حضور در اقامتگاه های بوم گردی برای آشنایی با شیوه های سنتی زندگی روستایی و تجربه حال و هوای زندگی بومی و روستایی دارند.


وی با یادآوری اختصاص یک هزار و 500 میلیون دلار به توسعه اقتصاد روستایی، ادامه داد: متاسفانه وضعیت اقامتگاه های بوم گردی مطلوب نیست؛ این در حالی است که با استفاده از بخشی از تسهیلات روستایی می توان اقامت های بوم گردی را تجهیز و علاقه گردشگران را افزایش داد تا در کنار رونق بازار روستاییان و اشتغال زایی آنها به ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت آنان نیز کمک شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه بی توجهی به توسعه بوم گردی افزایش مهاجرت روستاییان را به دنبال دارد، تصریح کرد: متاسفانه بسترها و امکانات در روستاها جهت توسعه بوم گردی فراهم نیست و از ظرفیت های گردشگری در روستاها به درستی استفاده نمی شود.


وی با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه بخش خصوصی تمایل چندانی برای ورود به حوزه گردشگری ندارد، گفت: بخش خصوصی برای ورود به این صنعت به کمک دولت نیاز دارد و اگر قرار باشد بخش خصوصی بخواهد با تسهیلاتی با سود بالا در روستاها سرمایه گذاری کند، متضرر می شود بنابراین نیاز است تسهیلات با نرخ و بهره پایین به آنان ارائه شده و از سویی در صدور مجوز نیز سختگیری نشود.


عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی افزود: باید زمینه حضور بخش خصوصی در صنعت گردشگری فراهم شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان