به گزارش لنگرخبر، مراسم نخستین سالگرد شهید گیلانی مدافع حرم، «مرتضی حسین پور شلمانی» معروف به حسین قمی در گلزار شهدای آقا سید علی کیای شهر شلمان شهرستان لنگرود برگزار خواهد شد.

این مراسم راس ساعت ۱۷:۳۰ روز سه شنبه، ۱۶ مرداد با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود.

به گزارش ایکنا، شهید مرتضی حسین پور شلمانی متولد ۳۰ شهریور سال ۶۴ بود. او سال ۸۳ وارد سپاه شد و در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند. در سال ۹۲ و با شروع فتنه در سوریه وارد منطقه شد و مسئولیت های مختلفی را بر عهده گرفت.

وی همان سال یکی از فرماندهان قرارگاه حیدریون بود. سال ۹۳ با ورود داعش به عراق، حسین قمی به عراق اعزام شد و جزو اولین افرادی بود که با حاج قاسم سلیمانی در پدافند بغداد – سامرا مشارکت داشت. نبوغ و مجاهدت های او به گونه ای بود که فرماندهان به او لقب «حسن باقری زمان» را دادند.

مرتضی حسین پور فرمانده شهید محسن حججی بود. این فرمانده زبده نظامی در همان منطقه ای که شهید حججی به اسارت درآمد، شهید شد، اما پیش از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان بسیاری از رزمندگان مقاومت را نجات داد.

انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان