به گزارش لنگرخبر، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گیلان در همایش مدیران کارگزاری های گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود اظهار کرد: همایش مدیران کارگزاری ها هرماه در یک شهرستان برگزار می شود تا اهمیت بیمه که در هنگام ترس و خطر خود را نشان می دهد برای روستائیان قابل فهم و شناخت شود.



وی با بیان اینکه افق دید روستائیان نسبت به بیمه باید توسط کارگزاران انجام شود افزود: بیمه روستائیان و عشایر از سال ۸۳ بر اساس مصوبه قانون اساسی تشکیل شد که تاکنون ۸۰ هزار سرپرست خانوار در گیلان تحت پوشش بیمه قرار دارند که گیلان رتبه ۱۱ در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.



هانی قلی پور گفت: بخش مرکزی لنگرود در بین ۱۶ شهرستان استان نیز رتبه اول را دارد که از بین جمعیت هدف، بیش از ۳۰ درصد بیمه هستند.



مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان خاطرنشان کرد: در بخش مرکزی لنگرود از هفت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دو هزار و ۸۵۰ نفر و از جمعیت چهارهزارنفری اطاقور هم بیش از هزار و ۵۰۰ نفر بیمه هستند که تنها کومله در این میان رتبه خوبی ندارد که امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد بیمه شده در این بخش ارتقا یابد.



*نگرانی نسبت به جمعیت روستایی با درست شدن اقتصاد روستاها مرتفع می شود



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه بیمه خود را در بحران ها نشان می دهد اظهار کرد: بستر بیمه را دولت و نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده است و آمارها نشان می دهد که باید روستائیان بیشتر از این بیمه شوند.



وی ضمن نگرانی از جمعیت روستایی افزود: امروز ۷۵ درصد جمعیت در شهر و ۲۵ درصد در روستاها زندگی می کنند که این آمار در استان گیلان ۴۰ به ۶۰ یعنی ۴۰ درصد در روستاها زندگی می کنند.



مهرداد لاهوتی با بیان اینکه ریشه یابی این مشکلات نشان می دهد که اقتصاد روستاها باید تصحیح شود تصریح کرد: همه ما دغدغه اقتصاد روستاها راداریم که در این میان بیمه نقش مهمی را ایفا می کند که باید شرایط آسان آن موجب شود افراد بیشتری از روستائیان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.



نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به مراحل پایانی طرحی در مجلس با عنوان طرح توسعه روستایی خاطرنشان کرد: الگو و نمونه این طرح از روند جهاد سازندگی سابق گرفته شده است که سازمان امور روستایی و عشایر این امر مهم را عهده دار خواهد بود.



*رفتار روستائیان نسبت به بیمه باید تغییر کند



فرماندار لنگرود نیز در این جلسه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی به موضوع توانمندسازی روستائیان در قبال هزینه های زندگی توجه بیشتری شده است اظهار کرد: امروز هزینه های زندگی روستائیان به هر دلیلی بالاست که  درآمد روستائیان و توانمندی آنان باید ارتقا یابد.



وی با اشاره به مداخله حاکمیت به نفع روستائیان که قدرت اداره محیط را داشته باشند تصریح کرد: رفتار روستائیان نسبت به بیمه باید تغییر کند که همه مدیران باید برای انجام این کار وقت اختصاص دهند.



سید رضا جوادپور بیان کرد: اگر انسان مسلمان آشنا به زمان خود باشد به معنای رعایت مقتضای عقل است و ما باید زمان امروز خود را بشناسیم که در چه شرایطی قرار داریم و انسان عاقل زمان شناس است.



جوادپور در پایان به امر آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: دهیاران، بخشداران و کارگزاران نسبت به آموزش توجه بیشتری کنند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان