به گزارش لنگرخبر؛ محسن رضایی در «همایش ملی مدیران و متخصصان شرکت های تولیدکننده دانش و فناوری» با بیان اینکه "امروز با جنگ اقتصادی مواجه هستیم که به خلاف تمامی مقررات بین المللی بر ما تحمیل شده است"، اظهار کرد: هیچ مبنای حقوقی و انسانی برای اعمال تحریم علیه ملت و نظام ایران وجود ندارد و از این جهت است که می گویند "امروز هر کسی به ملت و رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران لبیک بگوید جزو مجاهدین فی سبیل الله خواهد بود".

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه تجربه نشان داده است که ملت ایران در زمان وقوع حوادث بزرگ، از خود مجاهدت نشان می دهند، گفت: ملت ایران 200 سال در حالت خواب رفتگی به سر می بردند و بعد از دست رفتن 50 درصد سرزمین مان، یک باره دچار شوک شده و بیدار شدند.

وی افزود: شهرهایی نظیر سمرقند و بخارا که آوازه بیشتری از اصفهان و شیراز کنونی داشتند، از اراضی سرزمین مان جدا شدند و همین سرآغازی برای حرکت ملت عظیم ایران شد تا حق خود را بستانند.

رضایی عنوان کرد: اما از زمانی که این بیداری محقق شده، قدرت هایی که چشم داشت به این آب و خاک دارند، چه از بیرون و چه از خارج درصدد ایجاد موانع و ممانعت از این حرکت هستند و به هر طریقی می خواهند این جریان مردمی را منحرف کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در چنین مواقعی باز هم ملت با حرکت درست و هوشمندانه راه را به مسیر اصلی بازگردانده است، گفت: ما همواره از نظر ایده دچار مشکل بودیم؛ نخستین ایده برای حل مشکلات «مدرنیزه کردن ارتش» بود که پس از آن امیرکبیر آمد و رفع مشکل را در تأسیس دارالفنون دید؛ رفته رفته آزادی خواهان آمدند و بر طبل قانون کوبیدند و سال ها بعد نیز رضاشاه حل تمامی مشکلات را در تأسیس بانک و احداث راه آهن و اتوبان ها دید.

وی تصریح کرد: بنابراین سیر تاریخی نشان می دهد همواره با مشکلات درونی مواجه بودیم؛ از طرفی همسایگان ما از ترکیه و عربستان گرفته تا انگلیس، روسیه و آمریکا نیز از ترس اینکه ایرانیان تمدن ساز شوند، همواره مشکلاتی را به وجود آورده اند زیرا می دانند اگر این مهم شکل بگیرد، میلیون ها نفر زیر چتر حمایتی ایران خواهند رفت.

رضایی افزود: این موضوعات موجب شد تا در بیش از صد سال گذشته با پیشرفت کمی مواجه شویم و البته بیشترین حجم تخریب های دشمن نیز در حوزه فرهنگی بود که اعتماد به نفس، روحیه جهادی و... جوانان ما را نشانه گرفته بودند تا بیشترین تأثیر را روی این نقاط مهم بگذارند.

وی شرایط امروز کشور را مانند زمان پیروزی انقلاب اسلامی دانست که حرکتی در راستای بازگشت به اصل شکل گرفت، گفت: در آن زمان ابتدا به این نتیجه رسیدیم که مسئله «اقتدار» را حل و محیطی ایجاد کنیم تا در سایه آن، پیشرفت داشته باشیم و حاصل آن این شد که امروز قدرت اول منطقه در زمینه های امنیتی، سیاسی و نظامی هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اما زمانی که خواستیم وارد فاز دوم برنامه های توسعه ای شویم، ما را با مشکلات جدی مواجه کردند؛ دشمنان با طرح موضوعاتی نظیر ایجاد تردید در پیشرفت کشور سعی کردند تا جلوی این حرکت بایستند و امروز نیز با تمام قدرت به صحنه آمده اند تا جایی که آقای ترامپ می گوید "بنا داریم جلوی فروش نفت ایران را بگیریم و «ریال» را به پایین ترین ارزش برسانیم".

وی با تأکید بر اینکه ترامپ به دنبال این است که ایرانیان را روبه روی میز خود بنشاند و 12 خواسته وزیر امور خارجه اش را تحمیل کند، گفت: البته این برخورد را با ترکیه، روسیه و اتحادیه اروپا نیز شاهد هستیم تا جایی که ارزش لیر ترکیه به نسبت دلار از 3.6 به 7 رسیده است.

رضایی تصریح کرد: کانون اصلی شعارهای انتخاباتی ترامپ به نتیجه رسیدن با ایران بوده تا بتواند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز موفق شود اما ان شاءالله با همت شما عزیزان او را دست خالی می گذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که شرایط کنونی مانند اتفاقاتی است که در 22 بهمن 1357 یا در زمان آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد زیرا دشمن با زیر پا گذاشتن توافقات بین المللی وارد میدان شده تا در کوتاه مدت به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: در این شرایط مردم باید وارد صحنه شوند؛ تعجب می کنم از مسئولان کشور که چرا مردم را به صحنه نمی کشانند.

رضایی بار دیگر با تأکید بر اینکه امروز، روز فراخوانی مردم به صحنه است، ابراز کرد: این صحنه می تواند ایجاد شرایط مساعد برای محیط کسب وکارهای دانشی یا اصلاح قوانین موجود در این محیط باشد؛ طبیعتاً اگر به قاسم سلیمانی و مهدی باکری ها اجازه اشتباه کردن داده نمی شد، به این اندازه بزرگ نمی شدند.

وی افزود: نباید از ترس اینکه کارآفرینان مشکل ایجاد کنند، جلوی فعالیت های آنها را گرفت؛ پر واضح است که با دل کوچک نمی توان به دل تحریم ها زد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شرایط کنونی بهترین فرصت است تا در حوزه اقتصاد هم به اصل خودمان بازگردیم؛ برخی الآن درباره تهدید ترامپ مبنی بر ممانعت از فروش نفت ایران می گویند در حالی که می توان بیش از این ظرفیت را با ایجاد مینی پالایشگاه در مرزهای کشور و ارتباطی که با 14 کشور همسایه داریم، زمینه فروش ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: با این کار، درآمد ارزی کشور دو برابر خواهد شد؛ با توجه به اینکه تمرکز تحریم ها بر بانک های بزرگ، بیمه های بزرگ و شرکت های بزرگ است، می توانیم به راحتی با تمرکز بر شرکت های کوچک، فعالیت های اقتصادی مان را داشته باشیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان