به گزارش لنگرخبر، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با بیان اینکه همیشه گفتیم در زیرپوشش سبز گیلان فقر خوابیده است اظهار کرد: خدا لعنت کند کسانی را که برنج وارد می کنند و این نه تنها خیانت به کشاورزان است بلکه خیانت به کل کشور است.

مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه باید همه به یکدیگر کمک کنیم تا ایجاد اشتغال افزایش یابد افزود: تمام هم وغم چای کاران همان چند هکتار باغشان است که همه با مشکلات آنان نیز به خوبی آشنا هستیم.

وی با بیان اینکه 90 درصد کارآفرینان درخواست تسهیلات برای توسعه کار خود رادارند که موجب ایجاد اشتغال هم می شود هستند گفت: در گرفتاری های کشور یک هزار تن ابریشم وارد می شود و در دو سال اخیر ابریشم داران، ابریشم خود را به دولت نمی فروشد و شاهد افزایش ابریشم هم هستیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها به افزایش تولید ابریشم کمک کنند خاطرنشان کرد: چهار کارخانه ابریشم در کشور وجود داشت که تنها دو کارخانه باقی مانده و دو کارخانه دیگر تعطیل شده است و این به دلیل عدم حمایت از کارآفرین داخلی بود.

  [gallery columns="1" size="large" ids="99941"]

*ایجاد 288 فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

فرماندار لنگرود نیز با بیان اینکه جلسات کارگروه اشتغال برای پیدا کردن راه ها و حل مشکلات برای ایجاد اشتغال است اظهار کرد: باید از فرصت های کوتاه بیشترین بهره ها را ببریم و با بررسی به موقع پرونده ها در ایجاد اشتغال کمک کنیم.

سید رضا جوادپور با بیان اینکه سهم شهرستان لنگرود در ایجاد اشتغال روستایی 15 میلیارد تومان است افزود: دو برابر مبلغ در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در لنگرود به بانک ها معرفی شده اند و میزان پرداختی ها هم حدود 36 درصد به میزان شش میلیارد و 400 میلیون تومان است که 288 اشتغال را ایجاد کرده است.

وی گفت: نظر ما این است که پروژه های بالای 250 میلیون تومان میزان جذب کار و ایجاد اشتغال بیشتری دارد ولی باید به کارگاه های متوسط و کوچک هم توجه شود.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه ما دوست داریم که رشد همه بانک ها بالا باشد و همه بانک ها هم برای کمک به ایجاد اشتغال کمک کنند تصریح کرد: لنگرود جزو نخستین شهرستان هایی بود که استارت بررسی پرونده های ایجاد اشتغال روستایی در استان گیلان را زد ولی تا به امروز جایگاه لنگرود در استان جایگاه مناسبی نیست.

جوادپور با تأکید بر اینکه نمی خواهیم دقت و صحت کار و بررسی پرونده ها را قربانی سهم مدنظر برای تسریع در پرداخت تسهیلات کنیم بیان کرد: باید تلاش شود که تسهیلات اشتغال به افرادی پرداخت شود که واقعاً در مسیر کار و کارآفرینی فعالیت کنند و دست فرصت طلبان از دسترسی به تسهیلات اشتغال کوتاه شود.

  [gallery columns="1" size="large" ids="99942"]

*تشکیل 452 فقره پرونده اشتغال روستایی در لنگرود

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری لنگرود با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با حضور مدیران عامل بانک ها، روسای ادارات مربوط به اشتغال و کارآفرینان اظهار کرد: از روز نخست فعالیت کارگروه اشتغال در بحث اشتغال روستایی 452 فقره پرونده برای معرفی به بانک های عامل معرفی شد که در دو بخش تسهیلات بالا و کمتر از 250 میلیون تومان تقسیم بندی شد.

فرامرز مصطفوی با بیان اینکه شهرستان لنگرود رتبه پنجم را در جذب تسهیلات روستایی در گیلان به خود اختصاص داده است افزود: تاکنون برای 159 فقره پرونده اشتغال روستایی و فراگیر 9 میلیارد و 280 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که موجب ایجاد اشتغال برای 288 نفر شده است.

وی با بیان اینکه انبوهی از پرونده ها در شعبات شهرستان و استان وجود دارد که باید بررسی شود گفت: در حال حاضر 214 پرونده در شعبات بانک های عامل در شهرستان لنگرود در دست بررسی است که میزان تسهیلات پرداختی برای این پرونده ها 25 میلیارد تومان است که در صورت پرداخت شاهد ایجاد اشتغال برای افراد زیادی خواهیم بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان